Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Telefnen laddar inte normalt


storfiskarn52

Rekommendera Poster

storfiskarn52

Hej! Jag har fått ett litet problem med att ladda telefonen: När jag sätter in kontakten i telefonen så skiftar den mellan att vara "full laddad" , inte ladda alls och ladda med snabba intervall och sedan säger den att "laddning med det här tillbehöret inte stödjs", även fast jag kör med laddaren som följde med.

 

Jag testade och köra in kontakten i datorn men datorn sa att det hittade en okänd USB kontakt och den kunde inte göra någonting med den.

 

Jag vet inte om det kan ha påverkat men jag har haft min laddare i en väska med grus i (jag råkade spilla ut grus i väskan och sedan lägga i laddaren där), men det var inte ett problem fören nu, nån vecka senare. Jag har också jailbreakat telefonen men det har inte gjort någon skillnad.

 

Det går dock att ladda men proceduren är komplicerad, man måste sätta in kontakten i ett mysko läge och sedan får man under inga omständigheter ens röra sladden för då förstörs läget. Om det är fel på laddaren, kan jag kräva Apple på en ny eller måste jag köpa en?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är fel på laddaren. Jag har haft två st som gjort så och då har det vart att sakerna inuti har förstörts. Har en ny nu som funkar perfekt! Testa med din kompis laddare eller så. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

storfiskarn52

Det är fel på laddaren. Jag har haft två st som gjort så och då har det vart att sakerna inuti har förstörts. Har en ny nu som funkar perfekt! Testa med din kompis laddare eller så. :-)

 

Tackar! :-) jag har dock upptäckt nu att det varit själva sladden som har haft glapp så om man har den på ett speciellt så fungerar det ;) jag vet dock inte om det är värt att skaffa en ny, var ska jag köpa dem som billigast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! :-) jag har dock upptäckt nu att det varit själva sladden som har haft glapp så om man har den på ett speciellt så fungerar det ;) jag vet dock inte om det är värt att skaffa en ny, var ska jag köpa dem som billigast?

Hittade detta på Macoteket

post-154-096759200 1330446403_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

storfiskarn52

Hittade en sladd (flr jag räknat ut nu att det är bara sladden och inte själva adaptern som är felet) på kjell & company för 129 kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...