Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med att använda och se avi filmer!?


agnetab

Rekommendera Poster

Jag har flera olika filmer med avi format som jag främst arbetar med ett projekt i adobe premiere pro. Igår så tänkte jag rensa datorn på all skit så jag skapade en ny användare och sparade allt nödvändigt och slängde sedan den gamla användaren (jag har en iMac), men i min nya användare så var alla avi filmer konstiga, det syns inga miniatyr bilder från filmen i filen och när jag använder quick look som jag brukar så går dom inte att öppna, det kommer istället upp en ljudfil med en snabbspolad ljudvariat utav filmen eller inget ljud alls. Filmerna gå att öppna och se i VLC, men inga utav filmerna går att öppna i några redigeringsprogram (adobe premiere, som är nödvändigt). Har försökt lösa det med att typ konventera om filmerna men då dom inte blir i korrekt tid och inställning som avi.

 

Men hur som helt skulle det bli otroligt stort arbete och jag tycker detta är så otroligt konstigt. Förstår absolut inte vad som har hänt, eftersom det är precis samma dator? Och det är ingen skillnad? Varför kan min iMac plötsligt inte läsa av avi filer helt längre? Och avi-filmerna ligger kvar på precis samma ställe som dom alltid gjort (i en lös hårddisk) och har testat att flytta filmer och skaffat nya..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du hade inte perian och flip4mac (codecs) installerat på det gamla kontot men inte det nya?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har aldrig haft någonting speciellt installerat. Det är det som är så bängt! Men ifall jag installerar dessa, skulle dom kunna ses och användas som vanligt då? Jag prövar med det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AH! Tack! Nu verkar det som att det fungerar! Förstår fortfarande inte varför det ändrade sig, eftersom jag aldrig haft det installerat! Men tack!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...