Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rensa iWork's Cache i Lion


fred6633

Rekommendera Poster

Hej,Jag testade Pages i Lion men gillade det inte.Varje gång jag startade Pages var där ett antal namnlösa dokument och antalet växte för varje gång. Jag återgick genast till SL.

Jag skapar ca fem Pages-dokument varje dag. Jag uppskattar att var femte sparar jag och ger ett namn. Resten väljer jag "Spara inte" i SL när jag stänger Pages. Om det betyder att Pages i slutet av veckan laddar 20 namnlösa dokument så undrar jag om det i Lion finns ett sätt att rensa ut dem.

Att stänga av Resume i inställningarna hade ingen effekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Lion autosparar dokument. Detta handlar alltså inte om Pages specifikt utan om Lion. Men Lion gör detta för program som har följt Apples programmeringsrekommendationer, vilket Pages alltså har följt. Funktionen är samma i andra program som har följt Apples programmeringsrekommendationer. Lion har versionshantering med autospar. För att Lion inte ska öppna dokument så se till så att du stänger dem innan du avslutar Pages (eller något annat program).

 

Under Systeminställningar - Allmänt finns en ruta "Återställ fönster", ha denna urbockad.

Då återställs inte fönster som du hade öppnade när du avslutade programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...