Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Internetet stängs av fem minuter efter jag startat datorn


Macintozh

Rekommendera Poster

Mitt internet har sedan Lion uppdateringen stängts av varje gång jag startat datorn. Någon som vet vad det kan bero på? Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäller MacBook Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag upplever samma sak, letar också efter en lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt internet har sedan Lion uppdateringen stängts av varje gång jag startat datorn. Någon som vet vad det kan bero på? Tack på förhand.

Hela internet eller är det bara via WiFi?

Apple har ju släppt X antal olika EFIuppdateringar sista tiden. En del skall väl lösa ev WiFiproblem osv...

 

Annars med risk för att låta som nån ISPsupport... Har du kopplat ur alla ev routrar/kringutrustning och kört med sladd rakt in i modemet? Nollställ alla grejjer (modem/routrar) - se till att den typ av uppkoppling du har ligger övert i listan i konfigurationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sett att någon löst det igenom att radera alla kända nätverk i listan under fliken airport - avancerat i systeminställningar -> nätverk och sen nollställt sin router och sen kopplat in allt och konfigurerat det från början igen.

 

Men överlag verkar det finnas väldigt mycket problem med WiFI och OS X Lion av någon anledning. Framförallt efter vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men överlag verkar det finnas väldigt mycket problem med WiFI och OS X Lion av någon anledning. Framförallt efter vila.

 

Inte bara då. Mitt wifi kopplar ner om jag startar DVD-spelaren i fullskärmsläge. 10.7.3, burken har aldrig gjort så före Lion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...