Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skydda baksidan på iPad2


FartinAround

Rekommendera Poster

Jag skulle vilja höra hur ni skyddar baksidan på era iPads så den inte blir skrapad och ful? Har apples vikbara cover som skyddar displayen- men baksidan?

 

Köpte ett formgjutet cover i glasklar plast - av snap-on -typ (Kjell co) som var både snyggt och satt bra men visade sig vara otroligt stötkänsligt och sprack snabbt i hörnen trots att jag inte är direkt våldsam med mina prylar.

 

Plasten verkar vara av flimsig styrenplast (tänk cd-skivefodral) - nåt som jag inte tänkte på vid köpet då skyddet var inpackat. Oh well..

 

Har ni några tips? Funderade ev. nån typ av självhäftande plastfilm av samma typ som man kan sätta på displayen. Nån som provat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle vilja höra hur ni skyddar baksidan på era iPads så den inte blir skrapad och ful? Har apples vikbara cover som skyddar displayen- men baksidan?

 

Köpte ett formgjutet cover i glasklar plast - av snap-on -typ (Kjell co) som var både snyggt och satt bra men visade sig vara otroligt stötkänsligt och sprack snabbt i hörnen trots att jag inte är direkt våldsam med mina prylar.

 

Plasten verkar vara av flimsig styrenplast (tänk cd-skivefodral) - nåt som jag inte tänkte på vid köpet då skyddet var inpackat. Oh well..

 

Har ni några tips? Funderade ev. nån typ av självhäftande plastfilm av samma typ som man kan sätta på displayen. Nån som provat?

 

För egen del bytte jag ut Apples gråa vikbara mot ett grått Macally Bookstand 2. Inte riktigt lika snyggt som Apples lösning, men det är fortfarande vikbart och stänger av iPaden när du stänger locket.

 

Det viktigaste är dock att detta skydd är tåligt och skyddar både fram- och baksidan på iPad.

 

Köpte mitt Macally Bookstand 2 på megastore.se, de hade ett bra pris på fodralet. Om du har en iPad 1 heter fodralet enbart Macally Bookstand, men det börjar bli svårt att få tag på. Har goda erfarenheter även av detta fodral.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...