Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Spillt vatten på macbook air

flajjj

Recommended Posts

Har klantat till mig rejält och spillt ca 1 dl vatten på min ca 2 månader gamla Macbook air, inhandlad från Applestore i slutet av 2011.

Fick panik och torkade upp det som rann med en handduk, men datorn verkade fungera fint. Kryssade iallafall ner alltihopa jag hade uppe och startade upp datorn igen (KLANTIGT INSER JAG NU). Allt fungerade bra, förutom att Wi-fi-anslutningen inte verkade fungera. Satt i ca 5-10 minuter och försökte få igång Wi-fin, då datorn helt plötsligt stängdes ner och la av. Min fråga är - ÄR DET KÖRT NU, har datorn varit med om en kortslutning eller vad är det frågan om? Att döma av andra inlägg på forumet ska den stå och torka i några dagar, har blåst lite med hårtorken nu och låter den stå och tja, torka. Bör jag kontakta någon applestore, jag har ingen försäkring på datorn tyvärr. Tacksam för svar!

Ja, låt den torka. Det tar kanske tid, men det går nog bra.

Ja, låt den torka. Det tar kanske tid, men det går nog bra.

Jag hoppas det, men hur ska jag låta den torka (öppnad, stängd, hängandes, uppochner) och hur länge?!

Jag hoppas det, men hur ska jag låta den torka (öppnad, stängd, hängandes, uppochner) och hur länge?!

Ställ den uppfälld som ett "A" (fast utan "tvärslån").

Låt den vara till på söndag.

men i datorerna finnas det en "klisterlapp" som byter färg när dom blir fuktiga, så att lämna in den till apple är ingen mening ifall det inte fungerar.

Men det finns ställen där man kan köpa nya klistermärken och byta ut dom själv ifall man vill försöka med apple care

Du har inget drulletillägg på din hemförsäkring?

Synd att det är specialskruv till bottenplattan på de nyare Air modellerna annars hade det ju varit klokt att skruva bort bottenplattan och koppla bort batterikablen.

Har den stängt ner sig så har skadan redan skett.

Yngsta dottern spillde vatten över tangentbordet på fruns Air, vi stängde ner och torkade och lät den sen stå i en vecka. Heldöd, tog inte ens laddning efter det.

Ringde föräkringsbolaget eftersom vi tecknat allrisk, lämnade in den för kostnadsförlsag och fick den reparerad för ca 5000:- tror jag det var. Nytt tangentbord, d/c-platta/kontakt för laddaren.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...