Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

extraskärm till MacBookPro


engelbrekt

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en iMac som är kopplad till en Eizo CG241W. Skärmen har två ingångar, kontakt FD-C39. Frågan är hur jag kopplar in min MacBook pro i Eizoskärmen och kan använda den för båda datorerna. Det vore kalas att kunna använda Macboken bara som dator utan att använda dess skärm. Jag har nödvändig kabel men får det inte att funka riktigt. Vore bussigt om jag kunde få en del styrhjälp med detta

mvh

bosmile.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad får du inte att funka riktigt?

Ser du skärmen i MBP bildskärmsinställningar?

Kan du välja "rätt" ingång på Eizon?

Ser du något på Eizon? Till exempel bilden från iMacen?

Vad händer om du kopplar ur iMacen och sätter MBPn i den skärmingången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa detta. Ideen var att använda både imacen och macboken utan att behöva dra i och ur sladdar. När jag kopplar ii MBP´n ser jag Apples skrivbordsbakgrund men kan inte välja en egen grå.

Det är ju olika upplösningar på skärmarna , har det betydelse?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska testa detta. Ideen var att använda både imacen och macboken utan att behöva dra i och ur sladdar. När jag kopplar ii MBP´n ser jag Apples skrivbordsbakgrund men kan inte välja en egen grå.

Det är ju olika upplösningar på skärmarna , har det betydelse?

Ja, jag förstår att du vill slippa koppla i och ur sladdar.

 

Ja, du ska stänga av bildskärmsdubblering och låta Eizon använda sin optimala upplösning. För att byta "huvudskärm" drar du den lilla menyraden i bildskärmsinställningar till minibilden av Eizon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Betyder det att du löst problemet? Vad var det för fel i så fall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet låg hos mig. hittade S-knappen på Eizoskärmen och lyckades också lyfta panelen rätt vid inställningspanelen för bildskärmar. En sak blev lite tokig. Eizoskärmen har ju en hårvarukalibrering via colornaviagator. För att få rätt profil så måste jag alltså ta in det programmet i MBP´n och sen köra en kalibrering igen. Luddigt förklarat men jag tror att jag fixar detta.

Bo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...