Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

SD-kort i dvd-spelaren


amalia13

Rekommendera Poster

Okej, jag har gjort kanske det klantigaste man kan göra, men istället för att trycka in kamerans minneskort i sd-sloten så petade jag in det i dvd-spelaren. (har en iMac intel)

Finns det något sätt att få ut detta kort?

Om jag nu skulle behöva sugkoppar för att få loss glasskivan, vart hittar man sådana?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, du märkte inte att hålet var lite för stort? borstatanderna.gif

 

Det borde inte vara för svårt att få ut minneskortet genom att föra ett gem eller något annat smalt genom sloten och försiktigt peta ut kortet. Du kan också testa att vända på datorn och lätt försöka skaka ut minneskortet. Det kan inte sitta alltför hårt fast där inne utan borde falla ut rätt så enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, nä, men jag var lite stressad och så vips var det för sent att ångra sig...

 

Jag har försökt med ett gem, men tänker att jag kanske kan förstöra lasern på dvd-läsaren då? och jag fick inte fatt i nåt med mitt gem iallafall...

Men jag ska testa att leka styrkelyftare och vända på datorn och se om något händer då.

 

Jag tänkte att det kanske, kanske, eventuellt har hänt någon annan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lätt gjort, hände mig, men då det satt precis kant i kant med öppningen så lyckades jag pilla ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänt mig med, jag tog en kartong bit och klippte ut ett "L" typ, sen stoppade jag in den hela vägen och använde den korta sidan för att putta ut det, funkade fint :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte fungerar har jag mer än en gång fått ut främmande föremål genom att helt enkelt använda en dammsugare. I det här fallet behöver du ett smalt munstycke. Har du inget kan du tillverka ett av en toapappershylsa eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aah, kartong och dammsugare - tack för tipsen!

Old school low tech! :D

 

 

Edit: Som anekdot kan berättas att jag 1988 hade en läckande packning i avgasreningssystemet, i detta fall i insugsröret till motorn i en Saab 99. Packningen var torr och gick i bitar när jag lossade röret som gick till ventilkåpshuset, och enda sättet att få bort det som hade trillat ned i insugsröret var just att dammsuga ut det. Att lämna bitarna åt sitt öde hade aldrig gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hänt mig med, jag tog en kartong bit och klippte ut ett "L" typ, sen stoppade jag in den hela vägen och använde den korta sidan för att putta ut det, funkade fint tongue.gif

Fungerade bra, tack! Lyckades göra samma idiotgrej. :whistling:

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...