Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur flyttar man kontakter mellan olika kontaktlistor i iPhone?


Fredde561

Rekommendera Poster

Jag har en kontaktlista (Contacts) som synkas med Exchange activesync.

 

När jag har sparat ner kontakter direkt på min iPhone så har de sparats i en annan kontaktlista (Alla på min iPhone)

 

Hur gör jag för att flytta mina kontaker från (Alla på min iPhone) till (Contacts)?

 

Jag behöver få in dem i datorn.

post-67792-002618400 1329924249_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ställer in Inställningar - E-post, kontakter, .. - Förvalt konto - till Contacts, så kommer de nya kontakterna du skapar läggas in där. Nu har du antagligen "iPhone" inställt som "Förvalt konto" och därför hamnar dina kontakter där när du skapar nya.

 

Vilka kontakter som är i vilka grupper, är inget man hanterar i telefonen utan i datorn.

Har man en Mac sköter man det i Adressboken. Har man en Windows vet jag inte hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Jag har haft liknande problem..

Jag har mac hemma som synkas till iPhone med iCloud. På jobbet har jag Outlook i PC som synkas med Exchange. Mina privata kontakter och jobbkontakter finns båda på iPhone men jag kan inte flytta över en kontakt mellan privata kontot och Exchange-kontot. Detta saknar jag fortfarande lösning på. Funktionaliteten saknas i iPhone...

 

En bra lösning jag istället kan dela med mig av:

Jag använder appen BC reader för att skanna in nya visitkort.

Lösningen var som Raphael skrev att välja Exchangekontot som förvalt konto under kontakter. När jag nu skannar in ett visitkort hamnar det både i min adressbok på macen och i Outlook-kontakterna på jobbet, där jag sedan får lägga kontakten i rätt adressbok när jag sitter vid datorn.

 

mvh,

tece

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...