Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur gör jag för att titta på en AVI-fil?


Berre
 Share

Rekommendera Poster

Är helt ny på Mac.

Har två frågor.

Hur gör jag för att titta på en AVI-fil?

Hur kollar jag hur mycket utrymme jag har på hårddisken?

Tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nästa gångs skriv en bättre rubrik.

 

OSX och Avi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i mappen där du har filmerna och markera filmen och välj öppnare. Du ser att jag har tre att välja på. Lätt som en plätt.

 

http://i1023.photobucket.com/albums/af353/Spender19/Skrmavbild2012-02-10kl093838.png

Det finns säkert flera ställen att se hur mycket utrymme du har på din HD. Jag går in i program-verktygsprogram-skivverktyg och där ser du båda vad som använts och ledigt utrymme.

Kalle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äpple-menyn.

Om den här datorn.

Mer Info

Lagring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VLC funkar jättebra. Jag använder det nästan helt och hållet istället för quicktime, enligt mig är det mycket bättre och har en hel del smarta funktioner som inte quicktime har.

 

Det rekomenderar jag verlkigen, mycket enklare än codecs och insticksprogram…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har en gammal version, för mig ser det riktigt snyggt ut. Åtminstone med tanke på kompabiliteten med så gott som alla filformat, och smarta funktioner som slowmotion uppspelning och speed up.

 

Jag skulle säga att det är lättare att installera ett program än flera olika för olika filformat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet för det första inte om någon "knasig funktion" i VLC, och för det andra så är den snabbare än quicktime när man ska se filmer med högre bitrate.

 

Hursomhelst så är valet upp till var och en, jag föredrar att använda den troligtvis bästa mediespelaren på marknaden, medan andra kanske föredrar att proppa sin dator med olika codecpaket för att kunna spela fler format. VLC bidrar till mer än bara uppspelnings kompabilitet, utan även andra smarta funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perian är ett codecpaket som gör att du kan se i stort sett alla filmformat i Quicktime. Det är inte "flera olika för olika filformat". Det är "inget extra program för att se flera olika filmformat".

 

Jag hade perian och flip4mac installerade förrut, men vilken film jag än tog så laggade den. Så nu använder jag MplayerX och XBMC och är super nöjd med båda!

Redigerad av jixie
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 years later...

...jag sökte en lösning på en video fil, ( AVI. ), som rörmokaren tog med sin video kamera efter att ha "petat" in kameran i vårt avloppssystem 26 meter.  Kameran satt änden på en stel kabel.  Quicktime kunde inte spela upp videon - bara ljudet kom ut.  Efter lite sökning valde jag Prism_i.dmg

Det fungerade utmärkt.  Kan rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...jag sökte en lösning på en video fil, ( AVI. ), som rörmokaren tog med sin video kamera efter att ha "petat" in kameran i vårt avloppssystem 26 meter.  Kameran satt änden på en stel kabel.  Quicktime kunde inte spela upp videon - bara ljudet kom ut.  Efter lite sökning valde jag Prism_i.dmg

Det fungerade utmärkt.  Kan rekommenderas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...