Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket Windows 7 ska jag köpa till min iMac?


ErKz

Rekommendera Poster

En retail-licens kan du avinstallera från en dator och installera på en annan. Det går inte/ska inte gå med en OEM-licens. Den registreras på nåt vis mot moderkortet på den dator där den installeras på. Kan ju vara ett minus om datorn brakar ihop.

 

Här förklaras OEM

http://sv.wikipedia.org/wiki/OEM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En retail-licens kan du avinstallera från en dator och installera på en annan. Det går inte/ska inte gå med en OEM-licens. Den registreras på nåt vis mot moderkortet på den dator där den installeras på. Kan ju vara ett minus om datorn brakar ihop.

 

Här förklaras OEM

http://sv.wikipedia.org/wiki/OEM

Det är en fördel i vissa fall. Ungarna fick en avdankad bärbar med kommunal W 2000 på. I OEM-BIOS fanns dock XP Pro registrerad och med en moddad XP Pro-skiva från nätet gick den att aktivera. :) (Inget olagligt i detta).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: Alix.. Stackars barn :cry: Ett sunkigt 10 år gammalt XP - som nu knappt supportas längre.. :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Re: Alix.. Stackars barn :cry: Ett sunkigt 10 år gammalt XP - som nu knappt supportas längre.. :sick:

Gratis är gott. Och datorn gör sitt jobb (Core Duo i alla fall!). Trots att jag är hängiven macveteran* ser jag på datorer som verktyg, och vad gäller surfa och läxor duger den gott. :)

 

Dessutom, att säga att XP är tio år gammalt är som att säga att Mac OS X är tio år gammalt. Det vill säga, det säger inte så mycket. ;)

 

 

*Edit: Inser till min förfäran att jag har arbetat med Mac längre tid än väldigt många i forumet antagligen är gamla... ermm.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jäklar! hur kan ULTIMATE kosta bara 600kr??

 

ja såg de för 2k någonstans:)

 

/Erik

 

Ja, man kan ju tro att det är något lurt. Och det kanske det är men jag fick mitt efter två dagar och det var äkta vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat lurt, han har sålt massor utav windows7 ulitmate för 600 kr... inte så att han råkade få en över direkt, om du kollar prisjakt lr dylik ser du att du inte får det för under 2000kr..

 

 

Förmodligen snyggt gjorda piratkopior från fabrik, bättre att spara sina 600 kr och ladda hem det från piratebay det är exakt samma sak. (eller såklart köpa ett riktigt exemplar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garanterat lurt, han har sålt massor utav windows7 ulitmate för 600 kr... inte så att han råkade få en över direkt, om du kollar prisjakt lr dylik ser du att du inte får det för under 2000kr..

 

 

Förmodligen snyggt gjorda piratkopior från fabrik, bättre att spara sina 600 kr och ladda hem det från piratebay det är exakt samma sak. (eller såklart köpa ett riktigt exemplar)

 

Mitt var inte fake iallafall. Licensnyckel som fungerar, hologram på skivor och allt som hör till. Han har ju sålt mängder av Windows 7 Ultimate för 600kr med positiva omdömmen. Så äktheten är det inget fel på. Kanske ärligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.sweclocke...n-7-pa-tradera/

 

 

här är svaret: det är MSDN-nycklar, de får inte säljas eller användas och enligt tråden finns det en chans att de dras tillbaka om de upptäckts...

Att han har positiva omdömen är inte så konstigt, nyckeln funkar ju.. än så länge. Men det är inte en giltig licens och kan jämställas med en piratkopia och när/om Microsoft upptäcker att personen som säljer licenserna missbrukar sitt avtal så blockar de alla nummer folk köpt, då är det försent att lämna ett dåligt omdöme .

 

En klassisk scam som används ofta när det gäller licenser och ej fysiska produkter.. Precis som billiga Apple Care's på ebay som i många fall är tillfälligt giltiga licenser som säljaren sedan säljer tillbaka till Apple (för de har kartong och kvitto) och när kunden ett år senare ska utnyttja sin Applecare så finns den inte längre.. Dock fanns den där när kunden registrerade den och såg att det funkade för att ge ett schysst omdöme på ebay.

 

Skulle kunna rabbla fler exempel på scams som verkar helt legitima men som senare visar sig vara totalbluff.

 

Är dealen för bra för att vara sann så är den förmodligen inte det för att dra en klyscha...

 

 

edit

ang förpackning och hologram finns det fabriker som tillverkar snygga piratkopior, inte direkt så att microsoft har någon magisk maskin som gör hologram som är omöjliga att förfalska.

 

 

edit nummer 2

här kan du köpa det ännu billigare säkert 100% äkta

http://www.diytrade...._full_pack.html

 

http://www.diytrade.com/china/4/products/9928535/Window_7_ultimate_full_version_free_shipping.html

(made in Chile)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de kommer fungera i trettio dagar, det gjorde de Microsoft Officeprogram jag köpte på Tradera. Tyvärr hann jag lämna positivt omdöme innan det slutade fungera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...