Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

mina appar försvann EFTER uppdatering! Hjälp!


Anniken

Rekommendera Poster

Jag uppdaterade min iphone 4 till ios 5.0.1 idag. Gjorde säkerhetskopia först. Uppdateringen gick utan problem. Iphonen startades om och jag fick välja språk och allt sånt där, och fick sen välja att återställa från säkerhetskopian, och det gjorde jag. Den laddade klart och jag kom in i telefonen och alla appar och grejer fanns där. Skönt tänkte jag! Då var det en ruta på datorskärmen där det stod att vissa köpte grejer på iphonen inte fanns i itunes, och att om jag inte överförde dessa till itunes så skulle de försvinna från telefonen. Så jag tryckte på ok att den skulle föra över dem. Men DÅ försvann alla appar från telefonen! Jag bryr mig inte om att behöva ladda ner apparna igen, men det är ju innehållet i vissa appar som jag verkligen vill ha tillbaka, tex dagbok och anteckningar och sånt. Hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att återställa från säkerhetskopian igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag pluggar in telefonen och kollar på den i itunes så finns inte apparna där heller. Kan man välja en gammal säkerhetskopia på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja så blir det när man inte överfört sina köp till Itunes. Du borde synkat telefonen med Itunes innan du återställde. Precis som dialogen berättade för dig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skulle ha överfört inköpen till iTunes först innan du gjorde något annat.

Men eftersom du har en säkerhetskopia är det ju bara att ladda in den igen. Du högerklickar på telefonen i iTunes och där väljer återställ från säkerhetskopia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde inte icluod innan uppdateringen, men när jag startade upp mobilen igen efter uppdateringen och valde språk och sånt så aktiverade jag icloud. Och detta var innan den där rutan dök upp att jag var tvungen och föra över apparna, vilket jag gjorde (och det var då som alla apparna försvann från telefonen). Kan icloud ha gjort en kopia däremellan?

 

 

Jag har ikryssat att den ska synka nya program automatiskt.

Så innan jag började med uppdateringen så fanns alla mina appar i itunes under program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag testade att högerklicka på telefonen och valde återställ från säkerhetskopia. Det kommer upp en ruta där det står "Välj vilken säkerhetskopia du vill återställa från. Detta återställer endast kontakter, kalendrar, anteckningar, textmeddelanden och inställningar, inte den fasta programvaran i iphone"

 

Vad är den fasta programvaran?

Innebär detta att jag får tillbaka apparna, och framförallt innehållet i dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är den fasta programvaran?

Det är den version av iOS du har som alltså inte ändras.

 

Innebär detta att jag får tillbaka apparna, och framförallt innehållet i dom?

Ja.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkade inte. Det är precis samma sak fortfarande. Det enda som har hänt är att två av apparna som hör till telefonen har flyttat på sig lite.

 

Men i itunes ser det lite märkligt ut. Nästan alla mina appar som låg lösa utanför mapparna är borta. De som är "kvar" är ersatta av "calorie counter-shape up club". Mapparna jag hade är kvar, och de appar som låg i mapparna är också ersatta av "calorie counter-shape up club". Jag har alltså ca 50 st av samma app...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du ladda ner programmen igen. Ngt har uppenbarligen buggat ur. Vad kan jag inte svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat igen att återställa. Buggen är borta, men mina appar finns fortfarande inte.

 

Kan man komma åt den där jäkla säkerhetskopian på nåt annat sätt? Apparna måste ju ligga där. För det är som sagt inte apparna i sig, utan innehållet i dom som jag vill ha tillbaka. Då hjälper det ju inte att ladda ner dom igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo men då får jag inte med innehållet i apparna.

Säker på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat tidigare idag att ladda ner ett spel och ett ritprogram jag hade, och mina ritade bilder var inte kvar, och på spelet fick jag börja om från början. Så jag antog att det skulle vara samma sak med alla apparna.

Men nu testade jag att ladda ner de två appar som hade det allra viktigaste innehållet, och tjoho de funkade! galetglad.gifVilken lättnad, detta har varit en lite stressande dag.

Tack för hjälpen!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta nu en säkerhetskopia innan du gör något annat.  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...