Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två Biblioteksmappar


JimmyPage

Rekommendera Poster

Det här kanske är helt normalt och då får jag skylla på att jag är rätt ny på mac men jag upptäckte igår att jag hade två biblioteksmappar!?

En direkt under HD och en under systemmappen (med olika innehåll)!

Jag gjorde biblioteksmappen synlig för ett bra tag sen men har inte noterat två mapparna förut!

Jag har OSX (LION) 10.7.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du har flera biblioteksmappar än så och det är som det ska vara. (Du har en biblioteksmapp i din egen mapp ("huset") också.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Mac innehåller flera biblioteks-mappar ja och det är fullt normalt.

Är man en användare på datorn ska det finnas tre stycken biblioteksmappar.

En direkt under hårddisken och gäller biblioteksmappar som ska nås av alla användare och kan gälla program för alla användare.

En under System och som är en biblioteksmapp till Mac OS X-systemet med tillhörande funktioner.

Och så har du en biblioteksmapp under Användare, som normalt är dold. Denna innehåller inställningsfiler och cache m m som berör den enskilde användaren. Varje användare har sin egen biblioteksmapp alltså.

 

När vi pratar om biblioteks-mappen här på forumet brukar vi för det mesta prata om den dolda mappen under Användare, där kan man eventuellt behöva gå in och rota ibland om det uppstår något fel. Men det är ovanligt.. (och vet man inte vad man gör ska man undvika alla biblioteksmappar!).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat Raphael, alltid lika pedagogiskt och väl förklarat kramis.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tackar jag för det uttömmande svaren! :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...