Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spela upp från iPad -> TV.


300k

Rekommendera Poster

Tjena tjena.

 

Jag har tänkt och införskaffa en iPad. Men väntar nog tills 3:an kommer.

Det jag undrar är hur man kan spela upp videor från paddan till tv:n.

Vilken kabel använder man? Funkar det för det första?

 

Jag hade också tänkt använda paddan till att streama saker från viaplay-appen också. Funkar det? (Via en kabel då såklart)

 

Sen kan jag ju ställa samma frågor om detta fungerar på en iPhone?

 

Tack tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan lägga till det jag vet och det som jag gör, även om du nu inte får svar på alla dina frågor. Jag kör med både min iPad och iPhone via Apple TV2, utan sladd, på min TV. Både film, bild och musik funkar toppenbra. SVT Play funkar också toppenbra att köra från iPad/iPhone via ATV till min TV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tack ändå.

Vet inte om jag vill ha en ATV men det är ju ett alternativ helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en iPad VGA-adapter, funkar hur bra som helst + full HD för 250 spänn. Koppla in den i TV:n eller i projektorn på skolan eller på jobbet. Enda nackdelen är att ljudet fortfarande strömmar genom iPadens högtalare, vilket är skälet till varför man vill köpa en HDMI-adapter. Det som är bra med VGA-adaptern är att man kan använda den nästan på alla skärmar som finns.

 

EDIT: Men du behöver fortfarande en VGA-förlängningskabel då detta endast är en adapter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag måste bara säga att du borde ta en närmare titt på ATV 2! Jag köpte den lagom till jul, och det blev en julklapp till mig och min sambo. Jag var inte helt novis på produkten, men jag visste in mycket om den heller. Det första jag slogs av var att den var så liten, och stilren. Den passar in hur det än ser ut kring din TV. Sedan den otroligt charmiga kontrollen. Kan det bli lättare, nja.

 

Och uppspelning från iPhone, iPad har aldrig och kommer nog inte kunna bli lättare. Allt du gör är att starta ATV, gå in på din Play kanal på din iEnhet, och sedan trycka på den fina lilla ikonen AirPlay:

 

 

logo-airplay.jpg

 

 

 

Du behöver inte a iEnheten i närheten, fast vill du byta eller spola tillbaka kan det vara en fördel! Om du har schysst ljud vid TV:n, en soundbar eller ett 5.1, så kan du utan problem spela upp din musik från iEnhet, precis lika lätt som att streama. Gå in i Musik-appen sätt på ditt omtyckta dunkadunka och tryck sedan på symbolen ovan. Nu kan ni poppa utan att koppla in sladdar eller liknande projekt. Och är det någon annan som vill spela upp något så gör dom likadant. Förutsatt att de får tillgång till ditt nätverk!

 

 

 

 

Om du väljer att "låsa upp" den, ja då är du frälst. Jag blev det i alla fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...