Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Seg uppkoppling mot Telia fiber via Wi-Fi


Peggan60

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Kör OSX 10.7.2 då jag uppdaterade senast så blev min Wi-Fi uppkoppling mot Telias fiber segt, tar ca 2 min från vila till att jag är ute på nätet.

Före uppdateringen så var jag ute på direkten, vad har hänt, vad kan jag göra?

Är en glad amatör, ingen expert då det gäller inställningar hit och dit:totaltgalen:

 

//Peggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Barbapappa_86

Lika segt om du kör trådat? Om nej, har du startat om din router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Barbapappa

 

Har startat om routern, ingen skillnad, jag tror det är något i datorn, systemet.

Kollar man anslutningen då man väcker datorn så står det att Wi-Fi ansluten, men jag kommer ej ut på nätet.

 

//Peggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att koppa din dator direkt till routern med en nätverkskabel? Funkar det korrekt då så lär inte Telia ha skulden.

 

Nästa steg är att be nån kompis med laptop/iPad försöka koppla upp sig till ditt wifinät. Funkar det så är det inte routern som spökar utan nåt hård/mjukvarumässigt prob i din dator.

 

Funkar wifiuppkopplingen på din dator mot andra wifinät (ex.vis på jobbet) ?

 

Och så vidare - kör elimineringsprocessen..

 

Lycka till..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Min iPad är ute på sekunden, och min Macbook var det innan uppdateringen som jag gjorde i veckan. Något måste ha ändrats i systemet, i OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollera ordningen Airport ansluter till ditt nätverk. Ditt primära nätverk ska ligga överst osv... Visserligen ska det inte ta några minuter oavsett hur listan ser ut, men bara en tanke...

 

Prova annars att ladda ner uppdateringen i sin helhet (combo) från Apple och uppdatera igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

Tack för era råd, av någon anledning så funkar det plötsligt igen, utan att jag gjort något ingrepp.

En morgon då det var dags för min vän Booken att vakna så var han ute på nätet direkt, jag hann inte med, har ju vant mig vid minuter av väntan, men känns underbart.

 

Peggan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...