Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda samma key om man vill flytta starcraft 2 från min pc till min


Sebastiannnn

Rekommendera Poster

Hej! Vet inte om jag har postat i rätt kategori men som frågan lyder så undrar jag ifall jag kan installera starcraft 2 med min skiva och sedan använda samma key/licens till min mac?

 

Mvh Sebastian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska funka såvitt jag vet. Spelskivan innehåller spelklienter både för Mac och Windows så det ska inte vara några problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men känner typ inte battle.net account igen att samma key redan använts en gång? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men känner typ inte battle.net account igen att samma key redan använts en gång? :)

Vet inte.

 

Men i så fall får du väl avinstallera från (på?) din gamla dator först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade inte, det stod att den redan har använts en gång men det borde ju finnas något sätt att kunna använda den igen när det är samma användare bara ny dator? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har väl koden(spelet) kopplad till ett konto? Heter väl typ battle.net-konto eller något sånt.

Detta ska du väl kunna logga in med överallt i världen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo logga in kan jag men när jag installerade spelet så stod det att koden redan använts 1 gång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man behöver inte någon kod för att installera spelet.. utan bara för att aktivera sitt konto... Du kan installera spelat på hur många datorer du vill, via skiva eller ladda ned. Men Du kan bara spela om du har ett konto.. som du redan har om du kört spelet.

 

- Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag ska alltså lägga in spelet från skivan och sen hoppa över registreringen och därefter bara logga in? Jag testar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...