Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopia krypterad går inte att låsa upp!


linnea.k

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så att jag krypterade min säkerhetskopia på min iPhone 4 och nu vill jag inte ha det längre, men den säger att det är fel lösenord. Detta verkar inte gå att göra något åt (om man antar att jag "glömt" lösenordet) och Apple vill inte hjälpa mig pga att min garanti gått ut. Någon som vet vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tanken med kryptering att saknar du lösenordet går det inte att komma åt det. Det finns ingen bakväg, Apple kan inte hjälpa dig heller. Är det så att det hela är korrupt får du gå tillbaka till en tidigare backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider lite av samma, antar jag, problem. Jag valde att kryptera kopian, men kan inte andra till att inte kryptera den eftersom jag glömt lösenordet. Jag har det någonstans på en extern hårddisk, men det är jobbigt att leta. Ser liksom ingen anledning till varför lösenordet ska behövas för att ändra inställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lider lite av samma, antar jag, problem. Jag valde att kryptera kopian, men kan inte andra till att inte kryptera den eftersom jag glömt lösenordet. Jag har det någonstans på en extern hårddisk, men det är jobbigt att leta. Ser liksom ingen anledning till varför lösenordet ska behövas för att ändra inställningen.

 

Tänk efter lite. Om man skulle kunna ändra inställningen utan password så finns det ju inget skydd på backupen eller hur? ;)

 

Det står klart och tydligt när man sätter igång krypteringen att om man glömmer passwordet så är datan förlorad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk efter lite. Om man skulle kunna ändra inställningen utan password så finns det ju inget skydd på backupen eller hur? ;)

 

Det står klart och tydligt när man sätter igång krypteringen att om man glömmer passwordet så är datan förlorad.

Tänka kan du göra själv!

 

Jag vill alltså inte återskapa något från en backup, jag vill ändra inställningen så att framtida backup inte är krypterad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste du nog ta bort den gamla backupen först. Har du provat det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...