Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Minne till iMac 27" - 32 gb


woodztream

Rekommendera Poster

trasigaklader

Ursäkta om jag inte besvarar din fråga angående minnen, men om du INTE har bråttom med att köpa en iMac kanske du ska vänta lite då köpguiden tyder på en uppdatering. Det har gått 275 dagar sedan iMac uppdaterades, och genomsnittet för uppdaterad iMac ligger på 273 dagar.

Ville bara säga det så du inte köper en nu och en ny kommer inom några veckor.

Själv ska jag köpa en och väntar på nya modellen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Ska köpa mig en iMac 27" och vill försäkra mig om att dessa minnen passar som jag hittat på Dustin. Sjukt mycket billigare än hos Apple.

 

http://www.dustin.se...-1333mhz-(2x8gb)-so-dimm-imac-macbook-macpro/product/5010619629

 

Hareh! /Micke

 

Länken går bara till Dustins första sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska köpa mig en iMac 27" och vill försäkra mig om att dessa minnen passar som jag hittat på Dustin. Sjukt mycket billigare än hos Apple.

Du får nog posta om länken, för den funkar inte.

 

Eller jag gör det i stället: Här är den.

 

Ja, enligt den sidan så ska minnena passa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man verkligen så mycket som 32Gb ram?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man verkligen så mycket som 32Gb ram?

 

Ja det är en nödvändighet för att ens få igång nya Safari nu ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver man verkligen så mycket som 32Gb ram?

 

Jag jobbar med väldigt stora filer i Photoshop och stora Lightroom bibliotek, man kan aldrig ha för mycket RAM. Är det så sjukt billigt som på Dustin så är det lika bra att proppa fullt. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta om jag inte besvarar din fråga angående minnen, men om du INTE har bråttom med att köpa en iMac kanske du ska vänta lite då köpguiden tyder på en uppdatering. Det har gått 275 dagar sedan iMac uppdaterades, och genomsnittet för uppdaterad iMac ligger på 273 dagar.

Ville bara säga det så du inte köper en nu och en ny kommer inom några veckor.

Själv ska jag köpa en och väntar på nya modellen :)

 

Hehe, ingen fara. Jag har inte sjukt bråttom, en månad till kan jag nog vänta. Har också kollat på Mac Rumors och vet att det ligger i tiden för en update så helst vill jag ju vänta. Men vad gör man. Man vet aldrig när Apple känner för att uppdatera även om det finns ett tydligt mönster. Läste någonstans om att de nya processorerna som förmodligen kommer att hamna i nya iMacen inte släpps innan April. Men Apple kanske har lite förtur som de har haft förr i tiden. Hoppas! :toodeloo:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det USB 3 på de nya iMacarna kan det vara värt att vänta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det USB 3 på de nya iMacarna kan det vara värt att vänta på.

Varför skulle det bli USB 3 när de redan har Thunderbolt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle det bli USB 3 när de redan har Thunderbolt?

 

Dels därför att det har talats om det att det kan vara på gång, dels öppnar det för miljoner prylar som inte skulle vara tillgängliga annars. Varför har Apple haft både USB och FW hittils? Det hade väl räckt med FW...?totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dels därför att det har talats om det att det kan vara på gång, dels öppnar det för miljoner prylar som inte skulle vara tillgängliga annars. Varför har Apple haft både USB och FW hittils? Det hade väl räckt med FW...?totaltgalen.gif

Ska de fortsätta med USB så borde de väl haft kvar andra historiska portar också: Serieportar, SCSI, PS/2...

 

Ja, jag raljerar.  :)

 

Men jag menar, finns det någon anledning att sätta dit ytterligare en ny port? Är inte Thunderbolt så mycket bättre än USB 3? Så det dröjer säker inte länge innan det kommer en massa tillbehör till TB. Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska de fortsätta med USB så borde de väl haft kvar andra historiska portar också: Serieportar, SCSI, PS/2...

 

Ja, jag raljerar.  :)

 

Men jag menar, finns det någon anledning att sätta dit ytterligare en ny port? Är inte Thunderbolt så mycket bättre än USB 3? Så det dröjer säker inte länge innan det kommer en massa tillbehör till TB. Eller?

 

 

Personligen hoppas jag mer på att de tar bort Super Driven. Kör en 27" iMac på jobbet och det ändå som får den att kännas "förlegad" är när man startar datorn och hör Super Driven vakna till liv. Sen så har jag ju faktiskt inte använt den en enda gång heller. Vill man damma av en skiva någon gång köper jag hellre den externa läsaren. Genom att dumpa den kanske de kan få iMacen att se ut som Cinema Display. Vilka de för övrigt borda gjort i samma höjd, det känns så olikt Apple. Köp en iMac och en extern display, men de lirar inte ihop på höjden. Urk :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska de fortsätta med USB så borde de väl haft kvar andra historiska portar också: Serieportar, SCSI, PS/2...

 

Ja, jag raljerar. :)

 

Men jag menar, finns det någon anledning att sätta dit ytterligare en ny port? Är inte Thunderbolt så mycket bättre än USB 3? Så det dröjer säker inte länge innan det kommer en massa tillbehör till TB. Eller?

 

Nu råkar ju USB vara aldeles aktuell och livaktig på både PC och MAC så jämförelsen blir ganska fel. Men eftersom USB är så inkört på PC så gissar jag att där kommer det att vara flest tillbehör medan TB kommer att stå för de bra prylarna.... som tidigare.... med USB och FW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

visst är thunderbolt bra port men va gör den för nytta när man inte kan använda den.

 

USB 3.0 hårddiskar m.m börjar komma allt mer och mer medans thunderbolt fortfarande verkar dröja, om det nånsin kommer komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska de fortsätta med USB så borde de väl haft kvar andra historiska portar också: Serieportar, SCSI, PS/2...

 

Ja, jag raljerar.  :)

 

Men jag menar, finns det någon anledning att sätta dit ytterligare en ny port? Är inte Thunderbolt så mycket bättre än USB 3? Så det dröjer säker inte länge innan det kommer en massa tillbehör till TB. Eller?

 

Man har ju ganska många USB-diskar så att en uppgradering till USB3 vore inte helt fel med tanke på att det är bakåtkompatibelt. Fast å andra sidan kan jag få rum med allt på en ny stor TB-disk och dumpa alla äldre. Bara vi rör oss framåt så är jag nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser på en annan mac-forumsida (vet inte om jag får länka till såna) så rekomenderar dom inte Corsair till Mac-datorer p.g.a att många verkar ha problem med dessa utan dom rekomenderar hellre att man sätter in Kingston alt. Crucial.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man läser på en annan mac-forumsida (vet inte om jag får länka till såna) så rekomenderar dom inte Corsair till Mac-datorer p.g.a att många verkar ha problem med dessa utan dom rekomenderar hellre att man sätter in Kingston alt. Crucial.

 

 

Ofan. Pm:a mig gärna länkar. Förslag på var jag kan köpandessa minnen till bästa pris?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hittat dessa tre. Beror prisskillnaden mest på märket? Har någon erfarenhet av dessa? Måste säga att det är ganska svårt att hitta info om folks erfarenhet av hur olika minnen fungerar i iMac. Särskilt med 32GB. Någon som har en länk kanske?

 

KINGSTON

http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4406163

 

CRUCIAL

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=651480&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76

 

PATRIOT

http://www.liontech.se/PartDetail.aspx?q=p:4250394

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...