Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synpunkt på MacWorld 1/2012


Matfarsan

Rekommendera Poster

Nybliven prenumerant på både Mac World och Allt om iphone och ipad.

Det jag tycker är lite synd är att man i Mac World valt att skapa en ny avdelning (12 sidor guider och tips för iphone och ipad), dessa är en total ripoff från tidningen Allt om Iphone och Ipad.

Jag förstår att folk som inte prenumererar på båda tidningarna kan vara intresserade att läsa dessa tips men för oss som "dubbelprenumererar" så blir detta bara upprepning och utfyllnad av tidningen.

Är nog i sammanhanget småpetitesser men dock en synpunkt.

Annars upplever jag MacWorld som en mer gedigen tidning än Allt om Iphone och Ipad som kändes väldigt ointressant och appbaserad i jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina kloka synpunkter! :yeahbaby:

 

Vi för en diskussion på redaktionen utifrån just den här situationen som du befinner dig i. Det är ju för majoriteten av Macworlds läsare en service förstås, samtidigt som det för en del, som dig, blir en "repris". Värt att notera är att vi ökat antalet sidor i Macworld, så du som prenumerant får de extrasidorna helt på köpet, dvs du missar ingenting av ordinarie artiklar. Jag tar det du säger med mig!

 

Vad gäller innehållet i Allt om iPhone och iPad-tidningen så kommer det inom kort bli en rejäl omdaning med mycket mer längre läsning, guider och fördjupningar än tidigare. Det vore jätteintressant att höra vad du tycker om den när den kommit ut!

 

Vi tar mer än gärna emot dina och andras tankar om hur tidningarna kan förbättras. Faktum är att jag håller på att sätta upp en liten läsarpanel. Är ni intresserade av att vara med? Mejla mig på anna.muller@idg.se !!! Trevlig helg på er alla! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra Anna att ni lyssnar på läsarnas synpunkter.

Jag menar dom dock inte som kritik utan vill bara framhäva sådant som jag själv skulle vilja se mer/mindre av i tidningarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra Anna att ni lyssnar på läsarnas synpunkter.

Jag menar dom dock inte som kritik utan vill bara framhäva sådant som jag själv skulle vilja se mer/mindre av i tidningarna :)

 

Jag uppskattar verkligen att ni talar om vad ni vill ha (och inte vill ha)! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Vad händer med läsarpanelen, är det något på G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...