Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

10.7.3..glöm inte Reparera Skivbehörigheter


Pocahontas

Rekommendera Poster

Förlåt om jag tjatar...men efter varje uppdatering är det i regel alltid en massa felaktigheter..

 

Starta min nu...tiden avskräcker till att börja med

 

post-113-086267300 1328186719_thumb.jpg

 

Men det tog bara några minuter..

 

post-113-015854900 1328186730_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla vad hittar man detta i Lion? En nollkoll användare av Macbook Air.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj oj oj vilken lista jag hade.

Exakt vad gjorde jag egentligen nu när jag reparera?totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig står det att det ska ta 7 timmar tappahakan.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och se till att du har gjort backup innan du uppgraderar systemet!

Det har inget att göra med att det är något problem med 10.7.3 utan det är något man SKA göra innan man uppgraderar ett OS.

Edit:

I efterhand har det visat sig att 10.7.3 inte är helt kurant......

http://macworld.idg.se/2.1038/1.430419/strul-med-apples-senaste-uppdateringar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det man gör? Varför uppstår dessa fel i behörigheter? Är det på systemfiler eller vanliga wordfiler?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört detta nu. Sjukt många fel.

Ska reparera alla direkt. Tack för tipset.

På gamla tiden var det aldrig fel på skivbehörigheterna, på Windows XP alltså :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine verkar ha fått ett spel..höll på flera ggr i sträck , samt visade inte när senaste backupen var gjord..men nu verkar den "normal" igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kört detta nu. Sjukt många fel.

Ska reparera alla direkt. Tack för tipset.

På gamla tiden var det aldrig fel på skivbehörigheterna, på Windows XP alltså :-)

Nej, men du slapp inte defragmentera wink.gif

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.7.3 skulle ju fixa problem med att macen hade problem med att hitta nätverket efter vila. För mig har senaste Aiprortuppdateringen inneburit att tre WD-hårddiskar blev korrupta, den ena så illa att den inte gick att reparea utan att formateras. Sen efter 10.7.3 uppdateringen så är det rena lotteriet om den skall koppla upp mot min AP Extreme. En omstart av macen löser allt, men det känns ju "omodernt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått konstigt är det för i början med Lion hade jag samma problem med att efter vila ville inte min MBP koppla upp sig mot mitt wifi.

Men efter första uppdateringen försvann det problemet men för andra verkar det fortfarande finnas kvar,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nått konstigt är det för i början med Lion hade jag samma problem med att efter vila ville inte min MBP koppla upp sig mot mitt wifi.

Men efter första uppdateringen försvann det problemet men för andra verkar det fortfarande finnas kvar,

 

Har haft samma problem men efter senaste uppdateringen löstes det. fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fråga. Behöver jag reparera skivbehörigheterna? Allt verkar funka efter senaste uppdateringen.Den tog visserligen 20 minuter men efter det har allt funkar till 100 %. Safari FF och banken inga problem.

Är helt enkelt lite osäker om jag behöver göra detta. Nämnas skall att jag har kört igenom DW regelbundet på Minin sen den köptes 2008 och det funkar bra. Ibland har det varit lite fel på disken men dessa repareras med DW. Dom senaste gångerna har det inte varit några fel på disken alls.

 

En stilla undran bara! Tacksam för svar som vanligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en liten fråga. Behöver jag reparera skivbehörigheterna? Allt verkar funka efter senaste uppdateringen.Den tog visserligen 20 minuter men efter det har allt funkar till 100 %. Safari FF och banken inga problem.

Är helt enkelt lite osäker om jag behöver göra detta. Nämnas skall att jag har kört igenom DW regelbundet på Minin sen den köptes 2008 och det funkar bra. Ibland har det varit lite fel på disken men dessa repareras med DW. Dom senaste gångerna har det inte varit några fel på disken alls.

 

En stilla undran bara! Tacksam för svar som vanligt!

 

I de flesta fall behöver man inte göra det, men då det ju bara tar tio minuter så ser jag ingen anledning att inte göra det.

Sen har jag faktiskt vid några tillfällen då jag haft skumma problem löst dessa genom att enbart fixa behörigheterna. Nämnas kan att det nästan varje gång rört sig om problem efter Adobeinstallationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade 7 fel efter uppdateringen till .3.

 

Efter säker start och en behörighetsrep är jag nere på 0 fel igen.....borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I de flesta fall behöver man inte göra det, men då det ju bara tar tio minuter så ser jag ingen anledning att inte göra det.

Sen har jag faktiskt vid några tillfällen då jag haft skumma problem löst dessa genom att enbart fixa behörigheterna. Nämnas kan att det nästan varje gång rört sig om problem efter Adobeinstallationer.

 

Har nu gjort det och jag hade en massa fel. Kan jag be datorn reparera dom eller vad gör jag? Helt riktigt det tog tio minuter trots att det stod två timmar från start, blev lite nervig där!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu gjort det och jag hade en massa fel. Kan jag be datorn reparera dom eller vad gör jag? Helt riktigt det tog tio minuter trots att det stod två timmar från start, blev lite nervig där!

 

 

 

Har nu reparerat behörigheterna och jag skall kanske kolla dom igen? Tids nog gör jag det. Vill bara meddela att jag aldrig ångrat att jag gick över till Mac för ett antal år sedan efter att ha haft PC som fick en massa virus och skit.

 

Helt otroligt roligt det här!galetglad.gif

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör alltid Reparera...något återstår alltid, inget att bry sig om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10.7.3 skulle ju fixa problem med att macen hade problem med att hitta nätverket efter vila. För mig har senaste Aiprortuppdateringen inneburit att tre WD-hårddiskar blev korrupta, den ena så illa att den inte gick att reparea utan att formateras. Sen efter 10.7.3 uppdateringen så är det rena lotteriet om den skall koppla upp mot min AP Extreme. En omstart av macen löser allt, men det känns ju "omodernt".

[/quote

 

 

Samma fel fick jag med min iMac väcker datorn efter vila så kopplar den inte upp sig till min APE alldrig haft problem med det tidigare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde behörighetskontrollen igen och det fanns inte ett endaste fel! Glad blir jag! Det blir även min Mini som tuffar på som bara den.tongue.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har nu kört reparera skivbehörigheter igen och det fanns ett (1) fel och det är ju inte hela världen tycker jag. Se bif fil. Annars tuffar Minin på i godan ro. Blir nog ny dator efter sommaren kan jag tro. Funderar skarp på en iMac ...

 

Se fil om fel:post-26020-097010100 1329937377_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...