Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

fråga om boxee


d_st02

Rekommendera Poster

kan man spela upp en dvd skiva på macbooken och streama den direkt över till boxee och tv´n eller måste man lägga in filmen på datorns hårddisk först?

Måste man va uppkopplad på nätet för att använda boxee eller räcker det med att va uppkopplad på sitt hemnätverk om man skall spela upp filer från datorns hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en jb AppleTV och försökte göra just detta, du kanske kan bättre, labba dvs sätt i en CD och se om du kommer åt den från boxee. Jag fick rippa cdn till disk med antingen mactheripper (stor fil men gratis pgm) eller macx dvd ripper (liten fil men pgm kostar). Antar att handbrake oxå funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1328162170[/url]' post='1515271']

kan man spela upp en dvd skiva på macbooken och streama den direkt över till boxee och tv´n eller måste man lägga in filmen på datorns hårddisk först?

Måste man va uppkopplad på nätet för att använda boxee eller räcker det med att va uppkopplad på sitt hemnätverk om man skall spela upp filer från datorns hårddisk?

 

Dela ut Dvd spelaren under delning i systeminställningar

Det räcker om du är uppkopplad mot ditt lokala nätverk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, i brandväggen står de att dvd spelaren får delas= ok grönt

i "delning" står de att brandväggen stoppar delning= rött

 

??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt, var tvungen att testa mot min Boxee box och det funkar fint, inga problem med brandväggen. Dvd-spelaren dyker upp under "Filer" på boxen och därefter "Lokalt nätverk", precis som min NAS och utdelade mappar från Macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...