morre_ Postad 1 februari, 2012 Share Postad 1 februari, 2012 Jag har precis börjat fundera på en app jag vill utveckla (håller på att lära mig Objective C i en kurs där vi ska göra ett slutprojekt) Det funderar på att göra är att skapa ett sorts "ritprogram" på iEnheten och bilderna jag ritar vill jag kunna ladda upp till en server för att sedan ladda ner till en annan iEnhet. Min fundering är hur jag på ett så enkelt och smart sätt som möjligt utför uppladdning/nedladdning av bilden? Går det komprimera bilderna på något sätt vid överföringen för att snabba upp laddningstiderna? Hjälp mig gärna tänka i rätt banor Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Inigo Postad 2 februari, 2012 Share Postad 2 februari, 2012 Är själva servern något du också ska fixa med? Annars är väl iEnhet till iEnhet ett perfekt tillfälle att utnyttja iCloud och de smidiga API'er som finns för det. Fast om jag inte är helt ute och cyklar så krävs det ett $99 Developer Account hos Apple för det :/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morre_ Postad 2 februari, 2012 Författare Share Postad 2 februari, 2012 Är själva servern något du också ska fixa med? Annars är väl iEnhet till iEnhet ett perfekt tillfälle att utnyttja iCloud och de smidiga API'er som finns för det. Fast om jag inte är helt ute och cyklar så krävs det ett $99 Developer Account hos Apple för det :/ Ah, det stämmer att en licens kostar 99$. Servern är något jag kommer stå för. Tanken är att det ska fungera som ett spel längre fram, funderingen var bara hur jag skulle överföra bilderna mellan server och iEnheter på ett relativt smidigt sätt men så låg laddningstid som möjligt. iEnheterna behöver alltså inte vara min, utan kan lika gärna vara din! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Inigo Postad 6 februari, 2012 Share Postad 6 februari, 2012 För att ladda upp filer (bilder) till servern borde följande fungera http://www.cocoadev.com/index.pl?HTTPFileUploadSample (detta kräver att ett PHP-skript körs på servern som jag förstår det. Den har även inbyggd komprimering för att dra ner på storleken på datan man skickar) Sen för själva nedladdningen så har jag för mig man kan använda sig av NSURLConnection bara? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
morre_ Postad 7 februari, 2012 Författare Share Postad 7 februari, 2012 Tack, ska ta och titta på det! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.