Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla 2st Apple Cinema Display 24" till MBP 2011?


jontah

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har förnärvarande en Apple Cinema Display 24", tänkte införskaffa mig en till sådan, och har en MBP som jag kopplar denna till.

 

Om jag nu skulle köpa mig en till likadan skärm, kan jag då koppla den till MBPn? isåfall, vad är det som krävs för att jag ska kunna få dessa 2 att fungera tillsammans till min MBP?

 

Jag proddar musik och behöver få t.ex. mixerbordet på 1 skärm, youtube m.m.

 

Svar uppskattas!

 

Tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det går att koppla två externa skärmar till en MBP. Själv använder jag en sådan här för det:

 

http://www.kensington.com/kensington/us/us/p/1422/K33928US/universal-multi-display-adapter.aspx

 

Observera att den utnyttjar USB-bussen och att man därför inte kan räkna med alls samma prestanda som den skärm man använder den inbyggda Mini Displayporten till.

 

För mig duger det absolut, man kan ju köra det tunga såsom Youtube på skärm 1 och enklare grejer på skärm 2. Dessutom kan man nyttja datorns inbyggda skärm till vissa saker. Allt beror på vilket lagg som uppstår och vad man som användare kan acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte koppla in två Mini display portskärmar i en thunderboltport och det går inte heller att koppla in en mdp-skärm direkt i en thunderboltskärm utan det måste vara två thunderboltskärmar. Däremot så verkar det gå bra att koppla in en mdp-skärm i en annan thunderboltenhet som t.ex. en Pegasusraid som i sin tur sitter inkopplad i en thunderboltskärm. Amerikanska Macworld fick bild på en mdp-skärm inkopplad på så sätt.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...