Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhoto funkar ej efter hårddiskbyte

Jenny Holmer

Recommended Posts

Hej!

Jag har en MacBook från 2009. Nyligen fick jag byta ut hårddisken och har nu Mac OS X snow leopard. Jag sparade alla gamla program på en extern hårddisk, men kan nu inte installera iPhoto. Kan jag uppgradera på något sätt så att den gamla versionen fungerar, eller måste jag köpa iPhoto?

Tack på förhand!

Ta fram de grå originalskivorna och installera iPhoto från en av dem (jag tror det är nummer 2).

Tack för snabbt svar! Trodde inte jag hade dem kvar, men det hade jag tydligen... Nu verkar det funka!

Jag vill tillägga till detta att även om det många gånger fungerar att dra över program som är sparade, bara genom att dra över symbolen för dem, så fungerar det inte så med alla program. Det beror på hur programmen är programmerade, vissa program använder ju en installerare och har en mer komplicerad installationsprocedur. För iLife-paketet så bör man ha originalskivorna eller paketet tillgängligt i annan form så det kan installeras, räcker där inte med att bara dra över programsymbolen..

Så hur det fungerar är lite olika från applikation till applikation.

Enklast är ju om man har en TimeMachine kopia. Då finns ju även hela installationen med, inte bara programsymbolen. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...