Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro Skärm - Svarta och vita linjer...


Vigor54

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har fått ett problem med min MBP, trasig eller något som går att fixa lite lätt är frågan...

 

När jag startade den idag så blev det bara massa vita och svarta linjer på skärmen, datorn fortsätter att boota men skärmen hänger inte med. Tillslut så är det en vit linje kvar på skärmen och resten är svart.

 

Daton funkar som vanligt och min externa skärm funkar också som den ska! Men jag ska åka i väg i dag och hade behövt ta med mig datorn, så om någon vis person har en aning om vad man kan göra åt det, eller om man kan göra nått åt det så är jag väldigt tacksam!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips är bättre än inget alls. Förmodligen blir du inte hjälpt med mitt tips, men testa. Det brukar hjälpa i många fall.

 

Säker omstart.

1)

Stäng av din mac med knappen On/Off.

Med shiftknappen nertryckt, sätter du på din mac och håller shift nertryckt ända tills kugghjulet tuggat färdigt och det gråa fönstret övergått till blått. Då kan du släppa shiftknappen.

 

2)

Du måste sedan göra en omstart ( Starta om) för att få tillbaks ljudreglaget i menyraden.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt provat det, men skärmen är ju svart vit randig från uppstart, man ser alltså inte äpplet under uppstart heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar vara sönder. Hur gammal är den? Vilken modell är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad verkar sönder? skärmen? Det är en mid 2010 modell

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad verkar sönder? skärmen? Det är en mid 2010 modell

Ja, skärmen verkar vara sönder. Den funkar ju med extern skärm, så då kan det inte gärna vara något annat.

 

Är den mindre än ett år gammal?

Har du AppleCare?

 

Annars får du lita på reklamationsrätten enligt konsumentköplagen. (Eller har du köpt den som företag?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, den är 1,5 år gammal och ingen AppleCare tyvärr. Yepp, har köpt den som företag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...