Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta Apple id OCH behålla all historik


Aero2000

Rekommendera Poster

God morgon.

Jag kommer inom kort att lägga ner min domän och öppna upp en ny. Vad jag funderar på innan jag gör detta är att mitt Apple id är ju xxx @ mindomän och efter att läst på Apples egna supportforum så ska det tydligen gå att ändra Apple id om det inte är .me .mac.

Vad jag däremot inte har hittat någonstans och inte här heller, är om alla min köp följer med till mitt nya id? Alltså... 2008 köpte jag musik som tex. bara få finnas på upp till 5 olika enheter. Så frågan är kort och gott:

om jag byter mitt apple id som är xxx @ mindomän.se till xxx @ minnyadomän.se om all min historik följer med, om alla mina iOS enheter synkar mot det, mot iCloud m.m. ?

 

Får passa på och fråga om jag kan räkna med någon som helst form av problem om jag nu ändrar ?

 

Jag skulle uppskatta rena svar och inte länkar. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inom kort att lägga ner min domän och öppna upp en ny. Vad jag funderar på innan jag gör detta är att mitt Apple id är ju xxx @ mindomän och efter att läst på Apples egna supportforum så ska det tydligen gå att ändra Apple id om det inte är .me .mac.

 

Du kan inte ändra till ett nytt Apple ID och få med dig dina inköp, däremot kan du ändra e-postadressen som är kopplad till ditt existerande Apple ID-konto och då får du med dina inköp för du har ju fortfarande samma konto, det är bara e-post adressen du ändrar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhhaaa.. tror jag förstår. Ptja... jag testar så behåller jag gamla domänen OM det skulle skita sig.

Tackar o bockar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...