Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande vid uppstart


agronberg

Rekommendera Poster

Stoppade i min gamla Tele2 dongel för mobilt bredband på min MBP. Installerade sedan någon java sak som behövdes. Efter det stängde jag av datorn - efter uppstart igen fick jag felmeddelanden.

 

"library/startupitems/HWNetMgr" och ett till liknande..

 

Hur får jag bort dessa? Hittade dessa två mappar i HD men vågade inte tabort..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägger att jag inte fick mobila bredbandet att fungera. kan det hända att det inte är OS kompatibelt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan mycket väl vara så att det inte är kompatibelt om datorn är ny och det mobila bredbandet har gammal programvara. Vad ska du med extra mobilt bredband till när du har en iPhone? Du kan ju koppla in din iPhone och låta Macen köra på det internetabonnemang som iPhone är ansluten på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppade i min gamla Tele2 dongel för mobilt bredband på min MBP. Installerade sedan någon java sak som behövdes. Efter det stängde jag av datorn - efter uppstart igen fick jag felmeddelanden.

 

"library/startupitems/HWNetMgr" och ett till liknande..

 

Hur får jag bort dessa? Hittade dessa två mappar i HD men vågade inte tabort..

Ladda ner de senaste drivrutinerna från Tele2 och installera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone lägger bara och skärpar.. Kör med Samsung Galaxy S2 sen ett tillbaks nu.

 

Att använda mobildata som externt internet till datorn är Big no. Pga att jag har begränsat utrymme att använda.

 

Jag ringde Apple support och fick snabb hjälp så allt löste sig. Avinstallerade och använde skivverktyg och installerade om mobila bredbandet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...