Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

komplete 8, logic


soulman78

Rekommendera Poster

Hej

Hej, jag undrar om det är någon som vet hur man får in inköpta synthar i logic, vill säga att jag inte hittar dom i logic.

Har skaffat mac igen efter några år och har inte hängt med i utvecklingen av köp av synthar och hur dom hittas i programmet logic.

Snälla om någon vet hör av er gärna ill mig.

 

P.S har installerat discarna D.S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjukvaran, jag instalerade alla skivor som med följde men sen da, vart tog dom vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv använder jag inte Logic. Men det brukar fungera så att om man installerat nya mjukvarusyntar så går programmet igenom alla installerade plugins för att kolla att de är kompatibla. Det kommer upp en ruta där man kan se denna process. Logic borde kunna finna alla dessa automatiskt förutsatt att de är installerade på rätt sätt. Och det är de säkert eftersom du använt installationsskivorna. Om inte annat borde de finnas i de menyer där du lägger till ljudspår till dina låtar i Logic. Om syntarna finns som "Stand Alone Application" eller liknande benämning så ska de även finnas i din programmapp.

 

Jag har nyligen installerat en nyare version av Kontakt och när jag nu startade DP7 som är mitt musikprogram så kollade detta om den nya versionen av Kontakt är kompatibel. Sen fick jag detta meddelandet.

 

post-528-099073600 1328040843_thumb.png

 

När jag ska lägga till ett ljudspår med mjukvarusynt går jag till denna menyn i DP7. Där syns alla mjukvarusyntar som är installerade och kompatibla (undermenyn längst till höger).

 

post-528-021030400 1328040912_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

näst intill, efekterna hittas men inte instrumenten. gråter nästan men ger inte upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...