Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Koppla ihop MBP med Samsung tv all share/DLNA

d_st02

Recommended Posts

Finns det någon möjlighet att koppla ihop min macbook pro med snow leopard med min nyinköpta samsung 7005 tv via allshare/DLNA?

Vore tufft att kunna använda dvd spelaren i datorn och skicka trådlöst över till tv´n.

Hur isåfall gör man?

tvmobili fick Jag att fungera men grymt segt gick de, ps3 funkade inge vidare, fick upp all världens mappar i tv´n men inga bilder/filmer eller annat.

uppdatering igen: Jag fick tvmobili att fungera bra men hade önskat att de gick att få igång överföring från dvd spelaren i macen också så Jag kan strema dvd film till tv´n, går de?

Jag har testat massa olika och jag finner tvmobil som den bästa mediaservern. Har dock skumma problem ibland med felmeddelanden som " Filformat stöds ej" och "VideoCodec stöds ej" på vissa AVI och MP3 filer. Ibland tar den 1080p mkv med DTS 5.1 utan problem och ibland fuckar det upp när jag streamar en .avi fil. Om du kör iPhone bara MÅSTE du ladda hem iMediaShare. Grymt bra DLNA app! Du kan streama bilder, videos, youtube, facebook, och kolla på massa online kanaler som Revision 3 HD.

Jag fick dessutom syn på att tvmobili bara var en testvariant å sen skulle kosta massa pengar så den går bort eftesom den inte fungerar optimalt.

Jag får kolla in iphonen appen också

Jag har noterat (men inte använt själv) att servioo kan användas till Samsung TV. Testa.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...