Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpt en Apple TV - vad göra med min Mac Mini?


greenclick

Rekommendera Poster

Nu har jag följande setup:

 

- Apple TV 2 och 32" LED i sovrummet

- Mac Mini, Argon stereoförstärkare och B&W till en 46" LED i vardagsrummet

- Kontorsdel med iMac och skrivare

- Förråd innehållande en Airport Extreme med 3 hårddiskar innehållande film, foto och backup

 

Jag gillar min Apple TV2 mycket skarpt och de yngre gillar enkelheten, de kan snabbt slå på tecknade filmer. Jag kommer nu att ersätta min Mac Mini med en till Apple TV 2 i vardagsrummet men vad ska jag göra med min Mac Mini? Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade jag suttit på samma set up så hade jag jailbreakt ATV2, och installerat Plex.

Mac Mini hade då fått agera Plex server som jag strömmat alla filmerna m.m. till mina då jailbreakade ATV2 med Plex.

Back up hade jag kört till extern disk ansluten till APE, medans den externa disken med film hade jag kopplat i minin.

 

Så hade jag gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag följande setup:

 

- Apple TV 2 och 32" LED i sovrummet

- Mac Mini, Argon stereoförstärkare och B&W till en 46" LED i vardagsrummet

- Kontorsdel med iMac och skrivare

- Förråd innehållande en Airport Extreme med 3 hårddiskar innehållande film, foto och backup

 

Jag gillar min Apple TV2 mycket skarpt och de yngre gillar enkelheten, de kan snabbt slå på tecknade filmer. Jag kommer nu att ersätta min Mac Mini med en till Apple TV 2 i vardagsrummet men vad ska jag göra med min Mac Mini? Några tips?

 

Har du jailbreakat din apple tv?

Om inte, hur löser du distributionen av film till ATV från airport extremen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har både en mini och en atv. Minin håller all musik samt rippade dvd:er. Spelas upp via atv (filmer) eller stereon med iPhone som remote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade och har gjort exakt likadant!

 

 

 

Hade jag suttit på samma set up så hade jag jailbreakt ATV2, och installerat Plex.

Mac Mini hade då fått agera Plex server som jag strömmat alla filmerna m.m. till mina då jailbreakade ATV2 med Plex.

Back up hade jag kört till extern disk ansluten till APE, medans den externa disken med film hade jag kopplat i minin.

 

Så hade jag gjort!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...