Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på uppgadering av RAM-minne MacBook Pro


Fredrikakesson

Rekommendera Poster

Fredrikakesson

Har en macbook pro med 1+1 gb ram minne och tänkte uppgadera. Ska man gå upp till 2+2 eller upp till 4+4 gb? och har någon tips på bra och billiga minnen?

Kör os x lion och upplever den lite seg.

 

 

Minne 2 GB 1067 MHz DDR3 Dessa sitter i nu!

 

 

 

 

Mvh fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har postat i forumet för Mac Pro (stor stationär dator), rubriken säger också Mac Pro.

Din text och din info till vänster säger MacBook Pro, vilket är en bärbar dator.

 

Så, vad har du egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du ska gå upp till bestämmer du själv via din plånbok.

2 GB är alldeles för lite..minimum är 4 GB för Lion.

Köp RAM som till 100% är kompatibla med din dator..lågprisminnen är inte alltid det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrikakesson

vilka minnen är 100% då? på macstore kostar 4 gb 1800 kr och 3600 för 8 gb och det är för dyrt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Fusk, du ändrade rubriken och flyttade tråden. :o

 

vilka minnen är 100% då? på macstore kostar 4 gb 1800 kr och 3600 för 8 gb och det är för dyrt tycker jag.

De som uttryckligen säger att de passar den Mac-modell du har. Exemeplvis Kingston har "Mac"-märkta minnen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en macbook pro med 1+1 gb ram minne och tänkte uppgadera. Ska man gå upp till 2+2 eller upp till 4+4 gb? och har någon tips på bra och billiga minnen?

Kör os x lion och upplever den lite seg.

 

 

Minne 2 GB 1067 MHz DDR3 Dessa sitter i nu!

 

 

 

 

Mvh fredrik

2 GB RAM går inte om du har Lion. Köp 2 x 4 GB så får du mest för pengarna. Köpte nyss från Komplett där de hävdar att minnena passar Mac så det känns bra. Har nu själv 12 GB RAM och de räcker än så länge...

Tips:

 

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=638188

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte koll på ifall dem säljer minnen som passar till mac men köpte ganska nyligen ett ram från http://www.proshop.se/RAM.htm . Kan vara värt att ta en snabb koll på sidan och se vad du hittar . Hade mycket bra pris på dem jag köpte iaf. Vad det gäller för minne så skulle jag nog ändå slå till med 2x4. Ingen ide att snåla. Annars verkar ju minnet som Axelman länka bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in på antingen www.crucial.com eller www.kingston.com

De är två stora minnesmärken.

De har också en system scanner på sina webbsidor som scannrar din dator och tar fram minnen som passar. Asbra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...