Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med installation av Java

frankoo

Recommended Posts

Håller just nu på att få psyk-bryt på min MPB.. Grundproblemet är att jag inte kan betala en räkning via danskebanks hemsida då den påstår att jag inte har Java installerat. Blir då länkad till "Sun:s" hemsida för att installera det. På denna hemsida finns en stor tydlig knapp "installera Java". Gött tänker jag, kan ju inte vara så svårt.

När jag trycker på denna så blir jag dock informerad om att Apple har ett eget system för installation av Java och att man då ska gå via programuppdateringar via apple-menyn på datorn. Gör detta och får reda på att det finns uppdateringar att göra. Uppdaterar men likt förbannat är Java inte installerat. Gör samma sak igen och det visar sig att det finns ännu en uppdatering att göra. Inte denna hjälper heller. Efter tredje uppdateringen och lika många omstarter av datorn står det att det inte finns flera uppdateringar att göra.

Men det står fortfarande att jag inte har Java installerat!! Snälla, finns det någon som vet vad problemet är? Håller på att bryta ihop..

Har du också kollat så du inte stängt av Java i din browser?

t.ex. Safari:

Inställningar...->Säkerhet

Testa denna:

http://support.apple.com/kb/DL1421

En säker start och reparera skivbehörigheter kan du ju göra om den inte fungerar, kan ju vara något tok med filerna.

Har laddat ner och installerat den nu men fungerar fortfarande inte.. Java är även aktiverat i Safari. Kanske att felet ligget hos Danske Bank. Får ta och kolla upp. Tack för svaren!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...