Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Alternativ till SQL server 2008


snowflake

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har sökt och sökt men inte hittat nått svar... nu är jag desperat och hoppas någon här kan hjälpa mig.

 

Jag håller på och lär mig databaser och eftersom jag inte har windows utan mac kan jag inte använda SQL server 2008, så vad är det för program som jag kan använda istället?

 

Är Oracles database 11g ett bra alternativ? Har försökt installera virtualbox >> windows >> sql server 2008 men tycker datan jobbar blir alldeles för långsamt och det blir bild i bild... dåligt..

 

Hoppas någon här jobbar med databaser och är villig att få mig på rätt spår... tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har använt MySQL med PHP innan trodde att MySQL används mest till webbutveckling. De här databaserna som jag ska utveckla nu är företagsdatabaser... därför tänkte jag att man kanske behövde lite mer avancerat program... eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

MySQL (Finns till WIN/Mac/Linux mm)

PostgreSQL (Finns till WIN/Mac/Linux mm)

Du kan ju alltid köra en Windows Server med SQL Server Installerat och köra mot servern i stället för lokalt om du vill.

 

MariaDB kanske kan vara ett alternativ eller kanske MongoDB

 

Allt beror ju på vilken typ av applikation du skall koda samt vad företaget har för krav på produkten samt företagets befintliga infrastruktur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...