Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Guldkornen på App Store.


300k

Rekommendera Poster

Hej.

 

Det ligger ju väldigt mycket program på App Store och jag har svårt att hitta dom där riktigt nyttiga och bra programmen som funkar i längden.

 

Så jag tar gärna emot tips här ifall Ni har hittat "Det Programmet" som ni använder dagligen. Vad som helst är välkommet.

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår vad du vill, men det är omöjligt att svara på eftersom du kanske inte alls är intresserad av samma saker som jag är.

Dessutom finns det en miljard sidor med "Best of" samtidigit som MacWorld alltid har med ett gäng i tidningen....

 

Annars tipsar jag om:

- OmniFocus för iPhone, iPad och Mac.

- Magicplan som är ett sjukt coolt sätt att skapa en planritining över sitt hus/lägenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar Piezo. Spelar in ljud från valfritt program. Använder det ihop med Spotify då och då.

Audio Hijack är ett alternativ men finns ej på App Store.

 

Antar att vi pratar om App Store i OSX.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Evernote sparar allt du behöver spara och i molnet.
  2. Yep håller ordning på dina pdf-filer.
  3. Quicksilver bättre än Spotlight.
  4. Cmap Tools för dina MindMaps.
  5. till exempel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder gärna:1. 1Password. (ett måste)2. Alfred.3. Textexpander.4. Wallpaper Wizard.5. Reeder.6. Pulp.7. Devonthink Pro8. iClip9. Oneday10. Omnifokus11. Fantasical.

Och några till...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gud va bra! Så många svar, det är kul att läsa när man kommer hem =)

Jag var lite otydlig. Menade App Store i OSX.

 

Keep it up! yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att vi pratar om App Store i OSX.

 

Ja, det var jag som inte noterade vilken del på forumet vi var i... :propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wallet använder jag inte dagligen, men det är ett riktigt bra program. Synkar via WiFi till din iPhone, eller via MobileMe. Tyvärr inte iCloud.

Sen finns det några bra spel, LIMBO är grymt kul :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Unarchiver tycker jag är ett helt okej, enkelt och smidigt uppackningsprogram. Gratis

Mactracker är ju lite småskoj att kolla runt i också. Gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju helt på vad du har för behov själv...

Men de program som är mina "guldkorn" är...

 

Pages - mitt huvudprogram för ordbehandling och utväxling av Word-dokument, bästa Word-kompatibiliteten förutom Word själv.

 

Numbers - när jag behöver öppna och spara Excel-dokument. Jag gör inga egna dokument i Numbers för jag behöver det inte..

 

Keynote - för mina presentationer.

 

iStudio Publisher - guld att få ett toppenbra layoutprogram för under 150 kr! Jag gör alla mina annonser och de flesta av mina trycksaker i iStudio Publisher. CMYK, PDF, färdigt till tryckeri. Hur bra som helst.

 

Pixelmator - för avancerad bildbehandling utan att kosta som Photoshop.

 

Aperture - katalog och RAW-formats "framkallaren", där har jag alla mina bilder. Använder Pixelmator som extern redigerare.

 

DJay - när jag kör dansmeditationer.

 

Circus Ponies Notebook - som ett kollegieblock i datorn, när jag gör research, intervjuar, samlar på mig grejjer och skissar och lägger ihop och gör utkast. Även ett program jag använder för skriva journaler och ja hålla mig lite mer organiserad. :)

 

Ulysses - en härlig semantisk textredigerare, som jag gör böcker i och stora skrivprojekt. Här gör jag de första utkasten, och sedan importerar till exempelvis Pages för formatering och originalframställning av boken.

 

Scrivener - i princip samma idé som Ulysses men lite mer flashigt. Jag har båda och båda är fantastiska på sitt sätt. :)

 

Sandvox - som jag har gjort min webbsida i. Ersätter iWeb för mig.

 

Ja det var några stycken mmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daisydisk - för att leta reda på vilka filer det är som tar sån plats. Finns både på Mac App Store och utanför den i en mer avancerad version.

 

1Password - lösenordshanterare

 

Sparrow - e-postklient

 

Quicksilver - gör lite allt möjligt (finns ej på App Store, dock gratis)

 

Media Inspector - lite snyggare version av Mediainfo, gör vad namnet säger

 

Growl - gör så att du vet vad datorn håller på med

 

Hazel - flyttar runt filer utifrån regler man bestämmer (finns ej på App Store)

 

Arq - säkerhetskopierar till Amazon S3 (finns ej på App Store)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...