Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4s låser sig i kyla!


mloren

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har fått ett lite märkligt problem med en ny Iphone 4S, vistas jag utomhus och det är lite kyligt, strax under 0,

går det inte att låsa upp telefonen före den legat inne en stund och värmt sig.

 

Till saken hör att vi har i sällskapet 3st Iphone 4 på samma promenader men endast denna beter sig på detta vis.

 

Någon som känner till problemet och kanske rent av har en lösning?

 

Tack

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter märkligt. Kan det vara så att s:et står för sommar och att den modellen endast fungerar när det är plusgrader? :cry:

 

Skämt åsido, det låter märkligt. Låter som ett hårdvarufel. Har själv en vanlig 4:a och där har jag inte sett några tendenser till att den låser sig i kyla. Har väl dock sett att den varit lite seg när det är kallt ute, men inte så att den låser sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min låser sig heller inte i kyla jag har också en 4S. Prova att ringa till Apple eller där du köpte den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Till saken hör att vi har i sällskapet 3st Iphone 4 på samma promenader men endast denna beter sig på detta vis.

 

Någon som känner till problemet och kanske rent av har en lösning?

 

 

Om det vore så att du bar på alla telefonerna så vore det märkligt, men jag antar att ni bär på varsin, och då har ni dem väl placerade på olika ställen på kroppen eller i väska.

Att ha den i en väska är inte optimalt, då väskan och dess innehåll snabbt får samma temp som det är ute. Likadant med en jacka där en ytterficka inte har kontakt med kroppen.

Ha din iPhone i en innerficka eller i byxfickan så kommer den att fungera även vid minus 20°.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla svar!

 

Jag kanske uttryckte mig lite oklart, men vad jag vill säga är att under samma förutsättningar när det gäller förvaring/placering/temperatur är det bara just den här telefonen som beter sig på detta vis utav de Iphone 4 och 4S jag nämner(det är 2st 4S).

 

Så frågan är väl egentligen, är det fel på telefonen som "fryser" eller är det ren tur att dom andra funkar utan problem även vid minusgrader?

 

M.V.H

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Efter jag skrev det förra inlägget lade jag ut en 4 och 2st 4S på balkongen där det är -1 grad.

 

När första kontrollen gjordes efter 15min hade redan den som jag ser det defekta telefonen packat in,

jag lät de andra ligga kvar och tog in dom efter 35min, båda funkar klockrent utan tendens till problem.

 

Och det är väl det minsta kan kan begära av en telefon för som här pengarna.

 

Jag kommer att reklamera den här telefonen, man kan ju inte ha telefon där du inte ens kan ringa ett nödsamtal om det är lite kyligt ute,

jag förutsätter att som sagt att den är defekt på något vis och att dom som fungerar fungerar som det är tänkt, även vid lite köld.

 

M.V.H

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...