Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Skicka gruppmail med iPhone?

labanesos

Recommended Posts

Hej!

Vill kunna skicka grupp mail med min iPhone men får det ej att funka. Har hittat några trådar på tips men inget som säger om det funkar eller ej. Bara tips för att komma runt problemet. Har inga problem att skicka med macen.

Tacksam för svar.

/Conny

jag har gjort en kontakt med följande tecken runt och mellan alla mailadresser för att enkelt kunna skicka till flera personer samtidigt.

<mail1@test.com>, <mail2@test.com>, <mail3@test.com>

Jag hittade det här inlägget som kan vara till hjälp. Jag testade att skapa en kontakt av mina egna två mailkonton och skickade till mig själv och det funkade. Skapade kontakten på datorn då jag inte hittade < tecknet i iPhonen. Men den synkade ju sig direkt med iCloud förstås :borstatanderna:

Såg också det tipset mykos. Får förmodligen lösa det på detta sätt. Konstigt att det inte bara är att välja gruppen och skick. Det funkar ju så smidigt på macen. Det blir till att mailbomba Apple suporten så kanske det kommer en uppdatering någon gång. :-)Tack för hjälpen. Conny.

Istället för att kämpa med Apples egen mejl-app, som inte har den funktionalitet du söker, så rekommenderar jag att installera en annan mejl-app för grupp-mejl. Exempelvis den fyndigt namngivna app:en "Group Mail". Kostar bara 7 kr på iTunes App Store!

http://itunes.apple.com/se/app/group-mail/id326109706?mt=8

Det finns flera alternativa mejl- och kontaktapp:ar till iPhone, bara att söka igenom App Store. :)

Tackar.

Testar den.

Borde kunna gå att skicka från "Group mail" och sedan få alla svar i den vanliga mail.? Det borde väl bara vara att stänga av automatisk hämtning av mail?

/Conny

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...