Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med IRS, ansöka om US Tax id


mackie

Rekommendera Poster

Vet inte om jag postade det här ämnet på rätt ställe...

 

Jag tänkte publicera några böcker på iBookstore nu när det verkade så smidigt med det nya iBooks author. När jag tittade närmare så är det ju en hel del adnministration man måste igenom innan det kan bli verklighet. Bland annat måste man ha ett US Tax id från det amerikanska skatteverket IRS.

 

Jag undrar om det finns någon som har mer erfarenhet av detta. Jag hänger med så långt att jag måste ha en verifierad passkopia och fylla i formuläret W-7 sen behöver jag åberopa ett undantag då jag inte kan skicka in blanketten "tax return". Här tar det stopp. Som jag tolkar det måste jag kanske ha ett intyg från den arbetsgivare jag verkar för?? Är det så? Kan inte hitta något på Apples hemsida där det skriver något om detta. Kan man kontakta Apple på något sätt kring detta, hittar ingen mejladress :)

 

Så det är lite moment 22 här eftersom jag inte kan skicka in min ansökan eftersom jag inte vet vilka dokument jag måste bifoga. Sen tar det ju ganska lång tid att få detta administrerat och man vill ju helst inte göra fel...

 

Stort tack om det finns någon som kan mera om detta!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
  • 8 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...