Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du en miljon till övers, satsa på att finna ett UFO


Pocahontas

Rekommendera Poster

Dagens tanke verkar alltså vara att det handlar om Adolfs bottenmonterade ubåtsnät? Känns inte som något man bygger mängder av lite slumpvis ute i ett hav, skulle jag, som inte är nazist, göra samma sak så skulle jag nog hålla mig på ganska grunt vatten (< ca 80 m) och gärna där undervattensterrängen (öar och annat som inte syns på ytan) tvingar en ubåt till vissa vägval. Känns alltså som ganska kustnära, vilket borde göra fyndplatsen mer lättidentifierbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Men jag säger det igen, vad sysslar försvarsmakterna runt östersjön med, varför åker inte de dit och kollar vad det är? Det skulle ju mycket troligt kunna va nåt militäriskt, om man nu inte tror på UFO men det kanske de gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag säger det igen, vad sysslar försvarsmakterna runt östersjön med, varför åker inte de dit och kollar vad det är? Det skulle ju mycket troligt kunna va nåt militäriskt, om man nu inte tror på UFO men det kanske de gör.

Det kritiska tänket hade nu satt igång varningsklockor som hörts ända till Jakarta och Kuala Lumpur, för om där varit något så borde militären varit "all over it" som amerikanarna antagligen uttryckt det, eller?

 

Det rimliga att anta nu är att det är något väldigt tråkigt, helt ofarligt och antagligen helt ointressant. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kan de som vet väl om det inte är nåt militärt säga vad det är?

Antagligen är det då nåt militärt och de som vet vad det är sitter nervöst stilla å vet inte riktigt vad de ska göra nu när deras hemlighet är nära att avslöjas...

Men ointressant är det ju de facto inte när hela världen är intresserade. En sak som är 60 m stort och ligger på havsbotten och strålar värme å förstör alla tekniska mojänger som närmar sig det är nog närmare en scifi-film än nån ointressant klump som nån råkat tappa. Så intressant är det ju.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men då kan de som vet väl om det inte är nåt militärt säga vad det är?

Antagligen är det då nåt militärt och de som vet vad det är sitter nervöst stilla å vet inte riktigt vad de ska göra nu när deras hemlighet är nära att avslöjas...

Men ointressant är det ju de facto inte när hela världen är intresserade. En sak som är 60 m stort och ligger på havsbotten och strålar värme å förstör alla tekniska mojänger som närmar sig det är nog närmare en scifi-film än nån ointressant klump som nån råkat tappa. Så intressant är det ju.

Jag tror som Axelman, att det är ett konstruerat intresse, ett intresse skapat av individer som inte velat betala för sin hobby.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, så du är inte alls intresserad av vad det är för konstig pryl? :D

Det är klart att jag är nyfiken men det betyder inte att jag vill tro på de allra mest stolliga teorierna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aftonbladet och dykarna har ju samma intresse, att hålla spänningen vid liv och eventuella sponsorers goda vilja. De överdriver tillfälligheter och tramsar i stället för att kritiskt och sunt rapportera vilket skulle sänka spänningen och intresset och så kan man ju inte ha det. Det säljer ju inte.totaltgalen.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr. Mxyzptlk

Jag skrev nåt som redan diskuterats så jag drar mig istället undan och påstår motsatsen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om man bara får skriva nya saker då lär det inte bli mycket till diskussion? Det kanske hade varit intressant för övriga att höra vad du tror det är för märklig manick, eller vad du påstår motsats om i hemlighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

post-64246-098505000 1345649798_thumb.jpg

• Cirkeln ligger på 80 meters djup. • Föremålet, som uppifrån är cirkelrunt, har en diameter på 60 meter. • Det som ser ut som en trappa till vänster bygger på dykarnas filmer och andra observationer. • Undersökningarna visar att föremålet är separerat från botten. Det ligger på en ås, eller en kulle, med branta stup på sidorna.

 

http://www.expressen.se/nyheter/dykarnas-illustration-sa-har-ser-cirkeln-ut/

 

- - -

 

Vilken kool bild! B) Fanns film på sidan med... Hann inte kika på den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrev nåt som redan diskuterats så jag drar mig istället undan och påstår motsatsen. :D

 

VAddå... att det inte har diskuterats?borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

post-64246-098505000 1345649798_thumb.jpg

• Cirkeln ligger på 80 meters djup. • Föremålet, som uppifrån är cirkelrunt, har en diameter på 60 meter. • Det som ser ut som en trappa till vänster bygger på dykarnas filmer och andra observationer. • Undersökningarna visar att föremålet är separerat från botten. Det ligger på en ås, eller en kulle, med branta stup på sidorna.

 

http://www.expressen...ser-cirkeln-ut/

 

- - -

 

Vilken kool bild! B) Fanns film på sidan med... Hann inte kika på den nu.

Det ska väl sägas att den är en illustration, gjord i dator utifrån beräkningar och observationer. Verkligheten kan se helt annorlunda ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Låt mig fylla på med Jakten på spökraketen. Läste i DN att en observation gjord 1980 ska undersökas. En okänd "raket" landade på en sjö i norrland och sjönk men ingen har undersökt detta tidigare.

 

Bilden ska visa ögonvittnets beskriving.

 

http://www.dn.se/blogg/markligheter/2012/08/29/i-dag-borjar-jakten-pa-spokraketen/

post-363-004581900 1346347785_thumb.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

222340_449539571776889_903053033_n.jpg

 

First test results of stone samples released!

 

12.12.2012 - Dennis Åsberg:

"Now we have an answer from the sampling of the stone ... stone has been exposed to very high heat ... 1200 degrees hot.

This may mean that the whole object has had the temperature at some point.

Note geologists say that there is no volcanoes there."

 

Page admin: Attached photo (by Irmelin Rönne) is for illustration purposes but it is one of the basalt stones that was found around the circular object.

 

https://www.facebook.com/photo.php?pid=1341843&l=e16d67eb4d&id=189135374483978

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Fast, 15 cm hög, atomer är väl lika stora över hela universum, då måste deras hjärnstruktur vara synnerligt välordnat och välpackat om en hjärna mindre än en katts är smartare än våra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man får se vad programmet/kortfilmen säger och visar. Han skulle ju även visa med hur det tar sig hit och härifrån. Om det nu är ngt utifrån (på riktigt) - kanske de ens har samma typ av "hjärna" (el motsvarighet til...)? :fundersam: Ngt körtelliknande el nåt?

 

Det är ju onekligen en rätt spännande trailer.

 

 

Oavsett om man tror på ufo'n eller inte, el är bara lite lagom halvskeptisk, så är det ett rätt facinerade ämne i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oavsett om man tror på ufo'n eller inte, el är bara lite lagom halvskeptisk, så är det ett rätt facinerade ämne i a f.

 

Jag tror på UFOn. Det är (som namnet säger) Oidentifierade Flygande Objekt (Unidentified Flying Object). De är alltså INTE identifierade som rymdskepp från en annan värld.

 

Och så fort man verkligen hittar ett UFO så är det inte längre ett UFO, Möjligen ett IFO (Identifierat Flygande Objekt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man får se vad programmet/kortfilmen säger och visar. Han skulle ju även visa med hur det tar sig hit och härifrån. Om det nu är ngt utifrån (på riktigt) - kanske de ens har samma typ av "hjärna" (el motsvarighet til...)? :fundersam: Ngt körtelliknande el nåt?

Om de inte skickar en typ apa el liknande utan skickar sig själva måste de ju va väl utvecklade intelligensmässigt, mer än oss, tänkte att all biologisk evolution borde komma fram till nåt liknande våra neuroner eller vad det heter i hjärnan och de måste väl bestå av minst ett antal molekyler och då borde ingen hjärna mindre än en katts kunna innehålla så många liknande neuroner som i våra hjärnor, tänkte det krävs väl några miljoner för att det ska kunna tänkas med... Så jag tror utomjordiskt intelligent liv som kan ta sig hit borde vara från en meter stora till ja dinosauriestora beroende på hemmaplanetens förutsättningar. Typ. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs Clas Svahns artikel om saken.

 

Jag håller med honom. En utomjording (om än död) borde vara en världsnyhet, något som får vara i fokus. I stället är den bara en sidohistoria i en konspirationsteori.

 

Här ligger något begravt. Och det är troligtvis inte en utomjording.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...