Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du en miljon till övers, satsa på att finna ett UFO


Pocahontas

Rekommendera Poster

Det kanske är proppen. Drar de ur den försvinner hela östersjön ner i hålet.borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar
  • 1 month later...
dykarnastory.jpg

 

I kväll seglade fartyget Ancylus från Norrtäljes hamn ut till Östersjöns vidder.

Expeditionen på elva man och ett film-team hade målet klart för sig – en cirkel på havets botten. Den upptäcktes 19 juni förra året och har förbryllat folk världen över sedan dess.

 

// ... //

 

Hela expeditionen filmas av tv-kanalen Discovery.

 

// Ufo-jakten i gång på havsbotten

Nu har de lagt ut... :ThumbsUp:

Kul att Discovery är med. Blir ju lite tyngd i det då, och visar hurpass intressant det ändå är.

 

 

Verkar ha blivit försenat av en "övning".

 

Ryssar och amerikaner i närheten

Platsen där föremålet ligger är hemlig, men det finns ändå en oro hos teamet att någon har hunnit före dit. Området ligger på internationellt vatten och det finns inga lagar som hindrar andra att också undersöka bottnen.

– Just nu är det en militär övning i området där både ryssar och amerikaner är inblandade. Jag kan inte låta bli att undrar varför det sker just nu, säger Dennis Åsberg.

 

// Expedition ska lösa den mystiska gåtan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror de att det är ett UFO det handlar om?

UFO, Unidentified Flying Object, varför tror de att det ens varit flygande?

Jag "misstänker" att de bara vill ha uppmärksamhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nåt UFO lär det väl knappast vara. Men det är ju onekligen någonting ovanligt.

 

Det är nog ingen "detalj" till en trål.... 60m i diameter m 4-8 meter höga kanter.

Man skulle vilja se storleken på den fiskebåten. :lol:

 

På 87 meters djup, på hemlig plats mellan Sverige och Finland, ligger en mystisk, jättelik cirkel med 4-8 meter höga kanter och en diamater på 60 meter. Intill objektet finne ytterligare ett föremål samt ett ca 300 meter långt "släp- eller glidspår", skriver Di.

 

http://www.dagensps.se/artiklar/2012/01/25/99732978/index.xml?referred_from=/nyhetsbrev/ps-morgon-kvall/2012/01/25/78849511/index.xml

 

Kanske det kan vara ngn bergformation som ClCdCm var inne på, eller kanske någon gammal undervattensbas för Ubåtar (om det finns undervattensbaser). :unsure: Är ju bra att de går ner och kollar och slår hål ev myter.

 

Men om 2-3veckor kommer nog första svaren. :yeahbaby:

Spännande är det i a f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undervattensbaser för ubåtar finns knappast. Några få ubåtsbaser med öppning helt eller delvis under vattenytan, in till en insprängd hamn, kanske finns, men det är ju inte det som finns på botten.

 

Nej, jag är bra säker på att det jag föreslog tidigare i tråden är vad de kommer att finna. En lite udda geologisk formation bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undervattensbaser för ubåtar finns knappast. Några få ubåtsbaser med öppning helt eller delvis under vattenytan, in till en insprängd hamn, kanske finns, men det är ju inte det som finns på botten.

 

Nej, jag är bra säker på att det jag föreslog tidigare i tråden är vad de kommer att finna. En lite udda geologisk formation bara.

Den enklaste lösningen eller förklaringen tenderar att vara den rätta så jag håller med, det är antagligen ett naturligt fenomen, vilket i sig kan bli intressant nog. Vi får la se. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Vad betyder effet i UFO?

 

 

I detta fall:

 

UnFloatingObjoct!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande:

http://www.oceanexplorer.se/

 

"BREAKING NEWS 2pm, The divers are now down and investigating the circle and reports from the ship say they are really amazed. There is definitely something unusual hiding at the seabed – a Mystery Beneath. More information and pictures will be released next week."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande:

http://www.oceanexplorer.se/

 

"BREAKING NEWS 2pm, The divers are now down and investigating the circle and reports from the ship say they are really amazed. There is definitely something unusual hiding at the seabed – a Mystery Beneath. More information and pictures will be released next week."

B) Koolt! Skall bli spännande att se vad det är.

Tack för länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni inte sett sekvensen där det flygande tefatet kraschlandar i havet? :borstatanderna:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en annan video, CNN på min länk tidigare, http://www.oceanexplorer.se/videos/ ser man oxå att det finns ett 400 m långt släpspår som slutar där rundeln ligger, om den runda grejen är naturlig var kommer släpspåret ifrån i så fall? Inlandsisen som skjöt rundeln framför sig? Har inte koll på väderstrecken på bilden.

 

 

 

Alla fall som en sidonotering intressant det han sa att man vet om ca 20 000 skepssvrak i östersjön men förmodligen finns det kanske 100 000! Det var ett välseglat hav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter faktiskt som om det skulle kunna vara resterna av en drumlin. Drumliner uppstår oftast där det finns en distinkt uppstickande bergsknalle, gärna ganska brantväggad, som på sidan bortåt i isrörelsens riktning får avlagringar (primärt moränjord) som bildar en upphöjd svans. Drumliner kan uppstå ensamma, och är då ofta ganska stora, eller också i "svärmar" där dussintals, ibland hundratals, ligger som små droppformade kullar utspridda över landskapet.

 

Man kan tänka sig att själva "cylindern" som syns på bilden är det som triggade drumlinbildningen och utgjorde dess kärna, och att "svansen" de nämner är delvis eroderade/borttransporterade rester av drumlinens moränjord.

 

Exempel på en drumlin:

Drumlin.jpg

 

Drumlinfält:

drumlinfield.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe då har man lärt sig vad en drumlin är, aldrig hört tidigare. :ThumbsUp:

Ja det låter som trolig förklaring, efter UFO förstås. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe då har man lärt sig vad en drumlin är, aldrig hört tidigare. :ThumbsUp:

Ja det låter som trolig förklaring, efter UFO förstås. :D

Ja vem vill tro på så tråkiga förklaringar som naturliga fenomen?

Nä jag vill ha ett UFO! Så det så! :irriteradtjej:

 

:lol:

 

En reflektion är att killarna på The Ocean Explorer har varit väldigt duktiga på att få upp intresset för deras "lilla" expedition, eller äventyr.

Alla skriver om dem, till och med TV från andra länder har varit där, så jag tror nog att en och annan innerst inne hoppas på något från yttre rymden, vilket det också kan vara, men ett flygande tefat??? :chockadskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.expressen.se/nyheter/sa-ser-den-mystiska-cirkeln-ut-pa-nara-hall/

 

Inte ser väl den där cirkeln ut att vara 60 meter i a f. Då måste dem ha filmat den en bra bit upp från botten.... men det är väl ändå inte bra sikt i Östersjön väl? :fundersam:

 

Dem sa att det ser ut som betong... Den teorin kör jag på ;) (tror/vill tro). Är säkert ngt gammal undervattensprojekt som ryssarna börjat på kanske. Varför skulle formationen vara rund annars. Sandsten blir inte runt "bara sådär".

 

Skall bli intressant med provsvaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utifrån hur det beskrivs så lutar det åt att det är något människor gjort och sedan glömt.

Naturligtvis.

Frågan är antagligen vad någon gjort med det som ligger där, och kanske det hjälper med att ta reda på vem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det var den jätten som kastade Vänern och Vättern ut i havet så Gotland och Öland blev till som lligger bakom. Det är hans borttappade frisbee..........w00t.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad värdelöst, varför visar de inga bilder på den stora cirkeln utan bara på en liten iofs märklig stenring som ligger ovanpå??

Och vad är det de visar 1.17 i närbild, är det sidan på den stora ringen eller sidan på en av de små stenarna? För strukturen ser människotillverkad ut, som om man försökt göra en skål i lera ung.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju va en nedgång till en sån där ratt som man i Lost kunde lösgöra ön från berggrunden och förflytta hela ön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skeptisk som jag är till naturen kan jag inte se något som är särskilt intressant. :mellow: Men tiden får väl utvisa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast har man teknologi att transportera sig hit flera miljarders ljusår genom världsrymden så har man nog tilldelat kamouflage-avdelningen en å annan slant så det vore ju rätt förolämpande att tro att ett rymdskepp på havsbotten skulle se ut som ett rymdskepp av metall eller nåt lätt upptäckbart så precis så här skulle nog ett rymdskepp se ut. Som svampar av sten. Perfekt kamouflage!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast har man teknologi att transportera sig hit flera miljarders ljusår genom världsrymden så har man nog tilldelat kamouflage-avdelningen en å annan slant så det vore ju rätt förolämpande att tro att ett rymdskepp på havsbotten skulle se ut som ett rymdskepp av metall eller nåt lätt upptäckbart så precis så här skulle nog ett rymdskepp se ut. Som svampar av sten. Perfekt kamouflage!

Elvis hade det bästa kamouflaget, världsstjärna och ändå har han rest hem till sin planet nu. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...