Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Har du en miljon till övers, satsa på att finna ett UFO


Pocahontas

Rekommendera Poster

Vem vet..kanske ligger något där...då får du god avkastning på investerat kapital.. :D

 

Ufo i havet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 140
  • Created
  • Senaste svar

Vad betyder effet i UFO?

 

 

Flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fool

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ju onekligen lite onaturlig ut med den där formen till vänster/mitten som har en 90° vinkel.

Måste säga att jag inte förstår vad du menar, jag ser inte alls nånting i 90° vinkel vänster/mitten på föremålet? Menar du att det är i föremålet eller sticker ut åt vänster från föremålet? Det enda jag kan se t v om föremålet är en liten grop i botten. Kanske det du menar?

Jag ser bara ett runt föremål som är lite sönder i underkant ev. ligger under sanden.

 

 

Undrar oxå varför det skulle kosta en miljon att skicka ner en fjärrstyrd kamera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man såg ju ett ansikte på mars också..... och kortet togs av NASA. De kan väl inte ha fel.....whistling.gif

post-363-037222300 1327528257_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Unidentified Fishing Object?

 

Something's definitely fishy here....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan föreställa mig att det är en naturlig formation skapad av en gammal magmatisk intrusion som sen eroderat långsammare än kringliggande berggrund.

 

Inte helt olikt processen som format t ex dessa (fast i mindre skala och av andra orsaker):

 

Monument%20Valley%2014.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

 

Måste säga att jag inte förstår vad du menar, jag ser inte alls nånting i 90° vinkel vänster/mitten på föremålet? Menar du att det är i föremålet eller sticker ut åt vänster från föremålet? Det enda jag kan se t v om föremålet är en liten grop i botten. Kanske det du menar?

Jag ser bara ett runt föremål som är lite sönder i underkant ev. ligger under sanden.

 

 

Undrar oxå varför det skulle kosta en miljon att skicka ner en fjärrstyrd kamera?

Ja man får inte låta sig luras av "linjerna" i fotot. Har försökt, men det ser ut som en "kloss" med skugga.

Lite väl rektangulärt med 90° hörn/vinklar för att vara ngt naturligt. Men det är väl inbillning/önsketänkande kanske? :)

 

post-64246-055146800 1327544168_thumb.jpg

 

Lägger man till raden under - blir det som en tetris-figur ;)

 

 

 

Det kostar nog ingen miljon att skicka ner en uggla, men det kanske kostar lite pengar att dra ihop ett team som kan jobba x antal dagar på plats. Fast den gruppen* har ju tjänat rätt bra stålars på gamla champagneflaskor o sånt. Så de kan väl kanske kan ta av eget kapital?

 

*Gruppen heter Ocean explorers och kallar sig skattletare. Deras affärsidé är att finkamma Östersjön på vrak som innehåller sprit som sedan kan säljas på auktion. 1997 hittade ledaren Peter Lindberg vraket Jönköping i den åländska skärgården. Ombord fanns champagne som i efterhand har sålts för miljontals kronor. (http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13263359.ab)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D

 

 

 

Ja man får inte låta sig luras av "linjerna" i fotot. Har försökt, men det ser ut som en "kloss" med skugga.

Lite väl rektangulärt med 90° hörn/vinklar för att vara ngt naturligt. Men det är väl inbillning/önsketänkande kanske? :)

 

 

 

OM du kollar i naturen så uppträder raka vinklar, släta bergväggar och klippblock. Det kryllar inte av dem, de är inte i majoritet men de finns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på hur "onaturligt" det naturliga kan se ut...

 

800px-Giants-causeway-in-ireland.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast rena kristaller tror jag inte folk ser som onaturligt raka/släta. Det är nog folk vana vid, men att stycken av berg kan ha så raka och släta linjer tror jag inte folk flest vet om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OM du kollar i naturen så uppträder raka vinklar, släta bergväggar och klippblock. Det kryllar inte av dem, de är inte i majoritet men de finns.

Ja, fast rena kristaller tror jag inte folk ser som onaturligt raka/släta. Det är nog folk vana vid, men att stycken av berg kan ha så raka och släta linjer tror jag inte folk flest vet om.

Jo, det är klart... De finns väl lite här och där. Tänkte väl mest att eftersom det ligger under vatten så lär det ju inte ha på verkats av väder/vind/(inslands)is på samma sätt + att själva figuren i sig är helt cirkelformad. Är väl det de vill ner och titta på?

 

Hoppas de får ihop sina stålars, så kan gå ner där och undersöka fenomenet. t2711.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela det som i dag är under vatten i Östersjön låg under is under den senaste nedisningen (och flera av de omedelbart föregående). Istäcket var flera kilometer tjockt. Östersjön, i dess nuvarande form (utsträckning, salinitet osv), är så ung att den blev till efter att isen drog sig tillbaks senaste gången. En liten historielektion: http://en.wikipedia.org/wiki/Baltic_Sea#Geological_history

 

En liten karta för att illustrera det hela (Weichsel är senaste nedisningen):

 

geoplant_5.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fast rena kristaller tror jag inte folk ser som onaturligt raka/släta. Det är nog folk vana vid, men att stycken av berg kan ha så raka och släta linjer tror jag inte folk flest vet om.

Räcker ju att åka E6 förbi Liseberg, fast titta åt andra hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny artikel i Aftonbladet igår. Nu är nyheten världsberömd.

 

Efter några artiklar i svenska tidningar har Dennis och Peter knappt haft en lugn stund. Sky News, CNN, och en hel rad utländska tv-kanaler och tidningar ställde sig på kö för att få träffa dem. Amerikanska miljardärer ringde från USA och ville dra i gång egna expeditioner.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14286092.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Nu skall de ner och kolla. Kul! :yeahbaby:

 

 

Vrakletare går till botten med UFO-gåta

I maj börjar dykningarna i Östersjön

 

// ... //

 

Metan-is eller rysk ubåtsbas

Till sin hjälp har de maringeologer och andra vetenskapsmän som alla har sina egna teorier om vad som finns där nere.

– En geolog tror att det kan vara en gasfyndighet, kanske metan-is från istiden, säger Dennis Åsberg.

 

Inget UFO då?

– 95% av alla som vi pratar med tror att det kommer uppifrån. Och även jag, som måste tänka professionellt, börjar ju ifrågasätta saker. Vi har uppenbarligen hittat något som är unikt, nu gäller det bara att konstatera vad det är. Meteoriter, ett UFO, en rysk ubåtsbas från kalla kriget eller något dumpat? Nu ska vi göra en riktigt bra undersökning för att ta reda på vad det är för något.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14756150.ab

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...