Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacBook Pro 13-tum - i7 - 2.8GHz Spelbar?


JohanWall

Rekommendera Poster

Hej ! Har funderat på att sälja min stationära dator och skaffa mig en MacBook Pro 13-tum - i7 - 2.8GHz då mina föräldrar har skilt sig. Kan man spela spel på denna ? Inte så krävande spela som Battlefield 3, men kanske MW3 eller något i den stilen. Skulle vara väldigt tacksam om snabbt svar eftersom jag snart fyller år :)

 

Mvh JohanWall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MW3 funkar nog fint på medium settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha för att spela skulle jag rekommendera åtminstone en 15" då det integrerade grafikkortet i 13" inte är lämpat för spel. - Visst, det funkar. Men sen hur bra det funkar.. det är en annan femma :)

 

Lägg några tusenlappar extra på åtminstone en 15" om du inte vill behöva byta ut datorn för kommande spel.

 

Lycka till!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på vilka spel du menar... Exempelvis "The movies" går alldeles utmärkt och flera andra typ simulator och strategispel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hadenog valt 15" om man vill köra spel, den har ju separat grafikkort från AMD Radeon medan 13" kör från Intel kretsen som delas med huvudminnet.

 

Men 16 495:- för 15" är mycket pengar. Finns billigare alternativ på windows sidan om nu inte Mac är ett krav...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...