Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iTunes, podcast saknar omslagsbild


fillilutten

Rekommendera Poster

Ingen av de podcast jag prenumererar på i iTunes har någon omslagsbild. Således synkas det självklart inte över någon omslagsbild till min iPhone. MEN när jag laddar hem samma podcast via iTunes på telefonen direkt så finns omslagsbilden där. Hur gör man för att man ska få med sig denna bild även via iTunes på datorn?

Några exempel på podcasts för att ni ska kunna jämföra med era bibliotek om ni har samma problem eller ej är - Spanarna i P1, Christer i P3, Aschberg på Radio 1, Filip & Fredriks podcast etc.

 

 

Ett märkligt fel som jag hoppas någon har en lösning på. Vill få det snyggt och prydligt i min telefon ju!

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ingen annan som har detta problem alltså? Märkligt...jag har googalt sönder mig utan resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma sak här. Tycker podkastfunktionen i i iTunes & iOS borde få en rejäl omgång uppmärksamhet. Men allt ska väl strömmas nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem Downcast till iPhonen så behöver du inte gå via iTunes för att ladda hem podcasts och du får alltid rätt omslagsbild till dina prenumerationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde på samma sätt som du förut och jag lyckades aldrig få till det som jag ville ha det. Sedan laddade jag ned Instacast till iPhone och nu lyssnar jag till podcast varje sekund jag får ledig! Otroligt snygg och enkel app där man enkelt prenumererar på sina favoritpodcasts (kan rekommendera 5by5s podcasts med Dan Benjamin) som automaiskt laddas ner till din lur när det finns nya avsnitt. Så Instacast (15kr), måste testas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...