Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka modeller har fläktproblem? Kolla av modellnr


danmgohl

Rekommendera Poster

Hej!

 

Använder en tidigare modell av MBP idag, ska köpa en ny idag tänkte jag. Jag ogillar de höga fläktljuden och det verkar vara en del problem med just detta på en del modeller. Hur ser man om just en specifik modell ingår i den tråkigare produktionen? Även om man köper en enhet idag så är ju det ingen garanti för att den inte legat på något lager i ex månader eller liknande. Till vilket modellnr eller liknande finns dessa problem. Det rör sig om 13" modellen med i5 2.4ghz och Lion som orginal OS.

 

Tackar!

 

Hälsar dan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktisk inte att problemen ligger i ett specifikt modellnr. Tror egentligen det handlar om att de nya kan väsnas lite mer än vad de med c2d gjorde eller de är lättare att provocera fram fläktljud ur. Har haft 3 st mbp 13" i7 och inte märkt av något som skulle vara ett problem med fläktarna i någon av dem. Fläktarna ligger nästan alltid stadigt på 1990-2010 rpm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror faktisk inte att problemen ligger i ett specifikt modellnr. Tror egentligen det handlar om att de nya kan väsnas lite mer än vad de med c2d gjorde eller de är lättare att provocera fram fläktljud ur. Har haft 3 st mbp 13" i7 och inte märkt av något som skulle vara ett problem med fläktarna i någon av dem. Fläktarna ligger nästan alltid stadigt på 1990-2010 rpm.

 

Ja, kanske är det så, min förra med C2D var väldigt behaglig i ljudnivån. Efter att kollat lite så har jag förstått det som att en del tidigare produktioner av tidgare 2011 har en lägre tirggernivå för fläktarna än vad senare har. Det jag var intresserad av är att veta när man ca räknar att man löste problemet och i så fall när datorn ska vara tillverkad för att inte lida av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köper du en 2,4GHz så är det ju lugnt, då är det ju en Late-2011. Early-2011 som du påstår har problemen låg på 2,3GHz. Eller menar du att de tidigaste tillverkade Late-2011 har problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...