Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Koppla in vanliga datahögtalare till ATV


campokatt@hotmail.com

Rekommendera Poster

campokatt@hotmail.com

Har en gammal 24" dataskärm som jag länge har planerat att göra en sovrums tv av.

Var först lite inne på en MacMini till för sovrummet men börjar mer tänka att en ATV kanske skulle duga åt mig där.

Att få ut bilden från HDMI till en vanlig digital skärm är ju inga problem men jag hade tänkt använda ett par gamla datahögtalare av bra kvalle som högtalare till tv'n.

Hur löser jag att ATVn har 3,5mm digital ut och högtalarna har 3.5mm analog in??

Nån som har förslag på aktiva stereohögtalare som går att ansluta direkt till ATV??

 

Sen fattar jag rätt att jag kan streama alla mina filmer från vardagsrums macminin till denna? Även köra Plex har jag läst. Skulle ju vara ball om man kunde se på SVT Play..

 

/M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Det slog mig precis att man kanske skulle kunna streama ljudet till en express? Den har ju analog 3,5mm.

Lite omständigt och så men jag har redan en express som jag har som sovrumsstereo tillsammans med högtalarna jag vill använda till ATV'n.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

campokatt@hotmail.com

Det är ingen tv utan en 24" dataskärm utan inbyggda högtalare.

Käns som man får lägga lika mycket somATV'n kostar på kablar och prylar för att få analogt ljut ut ur den..

Kanske skulle tänka om. ATV prylar är inte så flexibel som den borde tycker jag. 3,5mm anslutningen i min MBP och Macminin fungerar ju både analogt och digitalt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara att koppla in högtalarna i de analoga portarna (nr 5 på bilden):

http://support.apple.com/kb/HT1586

Möjligen kan du behöva en RCA-3,25mm-adapter för ett par tior.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den AP-TV som säljs nu har inte de kontakterna.

Nej, det har den inte.

Men den kallas ju ATV2, inte ATV.

 

EDIT: Båda är ju gjorda för att kopplas till en TV (som har inbyggt ljud) och/eller till en hemmabioförstärkare.

Om man varken har en TV eller en hemmabioförstärkare blir det så klart svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...