Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

RealPlayer SP spelar inte .ra filer


ClabbeW

Rekommendera Poster

Hej !

 

 

Har en MacBook med OS X (10.5.8) 2 GHz Intel Core 2 Duo.

 

Har även RealPlayer SP - version 12.0.0 - installerad.

 

 

Jag kör en web-sida med massor av .ra (Real Audio) filer. Jag hade tidigare PC, men kör nu Mac och kan inte få filerna att spela över huvud taget i Mac miljö.

Jag får bara följande felmeddelande:

 

A general error has occurred

file://localhost/users/xxx/downloads/filename.ra

 

Har fortfarande en Windows dator och på den fungerar filerna klockrent.

Det gör inte heller någon skillnad om .ra filen laddas hem till 'downloads' eller om jag försöker öppna den via direkt URL i RealPlayer.

Har även kollat inställningarna i RealPlayer så att den ska spela de formaten (Real Audio / Rela Media etc.).

 

Dessutom har jag avinstallerat och tankat hem RealPlayer igen och installerat - men med samma resultat. superirriterad.gif

Det verkar ju märkligt om Real har gjort en MAc version av programmet och sedan inte stödjer sina egna format.

Hittar inte heller någon info eller tråd om problemet på Real's egen sida - där kan man ju dessutom inte heller få någon som helst support om man inte är betalande kund...

 

 

Så - någon som har några idéer eller förslag på lösning ?!

TACK !!

 

Clabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, RealAudio lever fortfarande, trodde det var dött och begravet för över tio år sedan.

 

Finns ingen info i hjälp för programmet om vilka format det stöder? Om du i spelaren väljer att öppna en fil, vilka ändelser säger den är valbara? Bör stå t ex, .ra, .ram osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare !

 

Nej, dessvärre så står det inte specificerat under hjälpen exakt vilka filändelser som den stödjer, men den nämner Real Audio vilket brukar innebära .ra och Real Media (.rm) osv.

Väldigt irriterande i alla fall - fattar inte hur jag ska kunna lyckas komma runt detta !

 

// Clabbe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...