Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Billaddare med ljud till iPhone


PoorCadaver

Rekommendera Poster

Jag har kollat på TomTomen och den verkar bra, men visst borde man kunna skruva fast den som en vanlig Brodithållare? Känns märkligt om man måste använda sugkopp.

 

När det gäller Brodithållarna så finns det egentligen två alternativ som båda slutar med att jag får bygga en egen kabel (vilket jag tänkt göra från början), och det är en passiv hållare eller en hållare med genomgångskontakt. Problemet som jag hört med detta är att det kan vara svårt att fixa kontakten (till iPhone) så att telefonen godkänner den. Kopplade nyligen in en iPod/iPhone kontakt med USB i ett 12V-uttag, men då stod det på telefonen att det inte var ett orginaltillbehör och mobilen laddades inte. Skiljer det på sladdar?

 

Tanken var att använda en sån här kontakt från Biltema eftersom de går att öppna på ett bra sätt. Tyvärr är det ingen bra bild... Sen är det inga problem att löda på en 3,5 mm sladd från rätt stift i kontakten.

 

Men då dyker en annan tanke upp, och det är om jag köper en laddare med genomgångskontakt, är alla stiften då dragna från hanen till honan? För om det bara är ström-stiften som är genomdragna och inte de andra så kan jag ju inte ha en sådan tillsammans med min specialsladd.

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det skiljer på sladdar - vilka stift som är kopplade till 5V, jord eller till varandra (ev via ett motsånd) avgör hur din telefon reagerar när kabeln kopplas in.

 

2. Du behöver inte bygga kabeln själv om du kör med den jag rekommenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...