Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPort Express "försvinner"


roberte

Rekommendera Poster

Har fått problem med min AirPort Express.

Har den enbart för att spela musik i vardagsrummet och den är ansluten till mitt befintliga trådlösa nätverk vars router står i kontoret på övervåningen.

 

Detta har funkat felfritt tills för några veckor sedan när Expressen helt plötsligt inte fanns med längre, varken i iTunes, AirFoil, eller på min iPhone. Inte ens AirPort-verktyget hittar den...

Jag drog ut den ur kontakten och satte iden igen och då kom den tillbaka i nätverket och det gick att ansluta. Men när jag kopplade ner och försökte ansluta igen var den borta.

 

Det är en av de första modellerna av express som kom ut, men har svårt att tänka mig att det skulle ha betydelse. Jag har inte uppdaterat något annat heller, utan allt är som det alltid har varit. Har provat att återställa expressen till grundinställningarna men problemet kvarstår.

 

Nu kommer jag inte på något mer att testa så jag hoppas någon här kan hjälpa mig

 

/Robert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Har också en tidig APExpress från den gamla tiden, 2006 tror jag. Den går ned med regelbundenhet, särskilt när det varit många klienter anslutna. Då kan det bli omstart var och varannan dag. Så någon gång ska det få pensioneras som trådlös enhet och bara stå för musikförmedling via tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...