Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttasistent


Jerrylilja

Rekommendera Poster

Hej alla hjälpsamma. Köpte igår en MacBook PRO. Har sedan innan en iMac. När jag sedan skulle installera den igår så körde jag flyttassistenten. Saken är den att det stod 3 timmar kvar i 12 timmar. Så vi avbröt det hela imorse. Så nu snurrar imacen i ett grått läge och den bärbara står i Överför information ännu trots att det är avbrutet. Vad gör jag. Tacksam för snabba svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv vet jag inte, men kolla på Apples supportsidor eller på Apple Community Center.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova Imac i felsäkert läge (håll nere shift vid start). Om det inte hjälper - har du Snow L så kan du starta med skivan (håll nere c) och gör skivreparation (skivverktyg) och Aktivitetskontroll och stäng ev flyttassistentsfiler, om det inte hjälper ominstallation. Har du Lion, håll nere alt vid uppstart o välj Recovery. I båda fallen kan du installera om också från Time Machine om du har det igång.

 

Macbook: Har du Lion? Prova felsäker start, kolla med Aktivitetskontroll vad som är igång och stäng det som kan vara Överföring/flytt., Går det ej/ annars Recovery. Om du har Snow L -starta med skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skumt då iMacen inte bör påverkas om du inte utförde en forcerad avstängning på den. I så fall kan filsystemet ha skadats. Då måste du köra diskverktyg från din återställningsskiva/partition.

 

Detsamma gäller absolut din MBP eftersom du säkert bröt strömmen till denna. På en dator med Lion kommer du till återställningspartitionen igenom att starta den med CMD + R nertryckt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...