Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Praktikplats på Apple Sverige?


Zoonylk

Rekommendera Poster

Jag vet sedan tidigare att Apple Sverige i själva verket heter Apple AB och att de ligger på Kungsgatan, och jag skulle vilja veta om ni vet om det finns några möjligheter att man kan fixa en praktikplats där eller om ni vet någon e-postadress dit. Själv tror jag att det inte är möjligt då de är väldigt hemlighetsfulla av sig...

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du villa börja som påläggskalv. En allt-i-allo, en onkel Tom, en viljelös Apple-slav. Då blir det andra bullar!

 

/En som vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men vart ska jag vända mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det kan bli svårt att få praktikplats där. Så vitt jag vet så tar de inte emot praktikanter. Men de kanske har ändrat på detta. Skulle föreslå att du går förbi deras kontor på Kungsgatan i Stockholm och hör med dem där i så fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men vart ska jag vända mig?

 

Ring dom och fråga?

Maila dom och fråga?

Men bäst av allt är nog att dyka upp på deras kontor och fråga som redan någon innan mig har skrivit.

 

Var förberedd när du gör det, förklara varför du vill praktisera där och hur din praktik hos dom kanske kan ge dom nytta (exempelvis att du bloggar eller twittrar om det eller skriver en artikel som kanske kan publiceras i MacWorld mm) Det är ju gratisreklam för dom så att säga.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på din ålder så skulle jag säga att det är lättare att få praktikplats hos någon av alla de autoriserade återförsäljare och verkstäder som finns.

 

Pluggar på högskola och går en utbildning som innebär många olika praktikperioder under tre år och många ett exempel är att många privata företag vill inte ta emot praktikanter om de inte kan "göra vinst" på dig, dvs ditt bidrag är större än det de behöver investera i handledningstid för dig.... så korta perioder är de inte intresserade av utan det ska gärna handla om "månader i taget" för att de ska nappa.... propellerbaver.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren!

Beroende på din ålder så skulle jag säga att det är lättare att få praktikplats hos någon av alla de autoriserade återförsäljare och verkstäder som finns.

 

Jag är 15 år och skall börja gymnasiet till hösten! borstatanderna.gif

 

Det ser ut som om jag får lov att gå till deras kontor....

 

De har ingen mail till kontoret i Stockholm så vitt jag har förstått och då kanske det kan bli svårt att kontakta dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänd dig till en återförsäljare, Apple i Stockholm är bara ett tråkigt kontor.,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...