Tarok Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Fan vad jag är trött på Telia och Thomson TG789vn 1, När jag inte har MacBook Pro datorn hemma funkar uppkopplingen bra men när MacBooken kommer hem så kopplar det trådlösa ner sig lite när det passar. 2. Lösenordet kan vara det som följde med Thomson TG789vn eller det som jag ändrade det till eller så trycker man ok utan att skriva något fungerar ibland. 3. AirPort-Express fattar jag inte hur jag ska få den att fungera trådlöst den fungerar tror jag med kabel lampan lyser grönt. 4. Om jag ska börja använda mitt AirPort-extrem igen hur gör jag då det enklast med TG789vn så att det fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Kör med den modellen helt utan problem tillsammans med en Extreme och Express. Eftersom deras i ärlighetens namn kassa router enbart stöder 2.4 GHz N så delar den ut det till våra telefoner, sedan är Extremen kopplad med kabel från dess Lan till Extreamens WAN och jag har stäng av det trådlösa på den och den är inställd på bryggläge, alltså det är Thomson som är huvudrouter. Till Extreamen har jag hårddiskar samt skrivare kopplat på nätverket. Från Extreamen har jag kabel dragen till Expressen som sitter på nedanvåningen, inställd på bryggläge och skapar ett nytt 5 Ghz N-nätverk för våra datorer samt att den används för att streama musik. Har inga problem varken med säkerhet, frånkopplingar eller hastighet i nätet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.